Legia mistrz (uwaga, dlugie i teraz bedzie o matroxie G200)

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_vlo.waw.pdi.net)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 23:37:13 MET DST

Jeszcze jeden tasiemcowy post fana jakiejs tam karty graficznej...?
Ale tym razem nie o Savage :)

---
No to powoli zblizam sie do konca, jesli chodzi o rozwiewanie
watpliwosci co do mojego Matroxa. W sumie jednak nie jest tak zle, jak
niektorzy usilowali mi wmowic
Oczywiscie poprzednie, kiepskie wyniki w klejolu2 byly w trilinearze.
Po przelaczeniu w gl_texturemode gl_linear_mipmap_nearest nie dosc, ze
to rzeczywiscie dziala (tzn. widac roznice, wrapper supportuje obie
opcje), to jeszcze jest szybciej.
(quake2 640)
37fps @112MHz
40fps @125MHz
A wiec dlatego pierwszy wrapper byl szybszy - m.in. nie uzywal
3lineara (wiem, ze nie uzywal, teraz wszystko sie juz sklada do kupy).
Przejdzmy do Incominga - odpalilem dzis jeszcze raz (po ustawieniu
wszystkiego co i jak w registry, AGPFlags=-1 itp.) i wyszlo mi
(incoming gameindex 640x480x16bpp, average fps)
(vsync ON, ale ustawienie 'flip on vblank' na 0 albo nie zmienia nic,
albo bardzo malo)
66fps @112
72fps @125
Czyli tez juz sie +/- zgadza z benchmarkami na Tom's Hardware,
oczywiscie benchmarkami na P2-400. Dla tych, ktorzy nie sledzili moich
poprzednich wypowiedzi - mam celerona 300A na Abicie BH6, pamieci
2xSiemens-32MB-10ns, w BIOSie CAS=2
640x480x32bpp -  64fps --> No to co sobie bedziemy zalowac, nie? -->
1024x768x32bpp - 27fps (lowest:22 highest:34, nie sprawdzalem do
konca)! da sie grac! W kazdym razie na pewno plynnosc nie jest tak
niestabilna jak na Rivie. No i niezapominajcie, ze jak komus zalezy na
wysokiej rozdzielczosci+32bit, to zawsze jeszcze moze sobie wylaczyc
trilinear i bedzie pare klatek wiecej a quality chyba wiecej w sumie
zyska na 32bit+HiRes niz straci na 3linear...
Hmm... 32bit rendering... np. w Incomingu wlasnie sie kapnalem, ze
strasznie widac roznice. Np. niebo nie ma juz zadnych sladow
ditheringu, podobnie jak te 'swietlne koleczka' - jak to sie tam
zwie... lens flare chyba? (to co na rivie strasznie kiepsko wygladalo
z powodu wlasnie ditheringu). W 16bit na Matroxie nie jest syfnie, na
pewno duzo lepiej niz na rivie, ale jak sie dobrze przyjrzec to
dithering jednak widac.
To juz koniec!
Czy w przyszlosci dalej mam "tworzyc" tego typu przydlugasne posty z
folklorystycznym slownictwem - tzn. czy ktos chce tego sluchac?
Pozdrowienia dla wszystkich...
Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 _____ Overclocking? Have fan! _____