Re: I'm back: Savage3D vs. Voodoo2

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 16:15:00 MET DST


Czesc jeszcze raz; tym razem ostatni na dzis...
 Glod wzywa do domu...

> > Tez mi sie zdawalo, ze driver'y S3 sa najlepsze. Nie mam dzisiaj
> > czasu... :( Moze sa jakies nowsze ?
> Nie wiem czy najlepsze - byly stabilniejsze od dostepnych w tym samym
> czasie driverow Herculesa ale byly "gole". Te drobiazgi jednak sie licza -
> co wygoda to wygoda :)
 Jednak udalo mi sie sciagnac... I nowe Hercules'a i nowe S3 (tez z
Hercules'a). Bedzie co robic...

> > Ja zaczynam myslec o 128MB...
> Najwyzszy czas :) Niestety bez tego jak bez reki - ja juz na 64 nie
> potrafie pracowac :)
 A wiesz ile kasy juz w ten towar wladowalem ??? Kolejne >300PLN...

> > O tych 3% to czytalem. Dlatego kupilem AOpen. A teraz sobie mysle...
> Musialbys miec jakis felerny egzemplarz. Nawet BX6 ktory z powodu
> kiepskiego transferu pamiec <-> procesor nalzey do najwolniejszych plyt na
> BX'ie jest wolniejszy od P2B czy BH6 niecale 2%

> > Sorki, sprecyzuj: "woja" ? (Nie jestem na biezaco)...
> http://www.benchmark.ceti.com.pl/ i szukaj w "pomiar"
 Ok. W poniedzialek... Nie odwazylem sie kupic modemu (rachunki)...

> Powodzenia :) Tylko sie nie zawiedz :)
 Agrhhh... :-X

> > > Jeszcze lepiej byloby gdyby zaczeli od dobrej wersji :)
> > Baaaa, "Nobody's perfect" ! (Lubisz M. Monroe ? ;-)
> Tylko w "Pol zartem, pol serio" :))
 :-] Poluje na to z kaseta VHS...

> > No - a czy to nie jest rownowazne ? Na razie kompresja - to tylko
> > Savage3D.
> Nope - kompresja to DX6. Jesli (o ile) sie to przyjmie to wszystkie karty
> beda mialy zaimplementowana obsluge tego standardu
 Okay:
"> > No - a czy to nie jest rownowazne ? Na razie dekompresja
"> > sprzetowa to tylko Savage3D."
 Teraz lepiej ? Bede musial dbac o szczegoly...

> > A 32 bit rendering - chyba tylko TNT i G200 jeszcze moze poszczycic sie
> > znosnymi wynikami ?
> 32 bity maja tylko nowe karty - czyli te ktore wymieniles. Im wiecej sie
> ich sprzeda tym wiecej bedzie takiego oprogramowania
 A i740 ? Pytam, bo nie wiem...
 I nie chce mi sie szukac... Intel mnie nie interesuje (oczywiscie nie
jako producent procesorow)...

> > Mowiac o dwoch TexelFX nie mialem na mysli ilosci gnatow !
> A jakie to ma znaczenie? TNT ma jednego scalaka a tez ma multitexturing
> single pass
 No wlasnie: nie mialem tego na mysli !!!
 Koniec watku (EOW).

> > Chodzilo mi
> > o to, ze Savage3D musi caly rendering (hmmm... czy kazda scene to nie
> > jestem pewien) robic w dwoch przebiegach (multiteksturowany Quake 2).
> > Teoretycznie: 33.3*2=66.6...
> To tylko swiadczy na jego niekorzysc - a wartosc jest czysto teoretyczna.
> Sceny nie sa w pelni multitexturowane wiec i zysku 100% nie ma
 No - czyli nie ma *2. Tylko - na razie (nie liczac jakichs tam
GLint'ow)
na polu bitwy jest TNT i Voodoo2. I sie nic nowego nie zanosi.
 Zreszta - jak na razie support dwoch TexelFIX'ow ma tylko Unreal
(Voodoo2)
i rodzina Qake'a...

> > Well, niezle... Prosze jeszcze raz o wyniki (sprawdzenie ?)
> > testu AGP w Final Reality.
> OK - sprawdze w domu. AFAIR bylo midzy 70 a 80 fps
 Czyli tez ok.

> To jest oczywiste - problemem jest to ze SLI zajmuje 2 PCI. Biorac pod
> uwage ze wiele plyt ma 4 PCI'e to zaczynamy sie zblizac do ograniczen
> sprzetu - 2 * V2 + k.dzwiekowa na PCI + np. tuner TV i juz nie ma wolnych
> slotow :( A jedyna ewentualna alternatywa jest TNT
 Fakt - 2PCI out - to smutne...

> > z "prawdziwym" AGP.
> > Na razie - taka "gierka" jest tylko test FR.
> > To tez ma szanse sie zmienic...
> Raczej nie w najblizszym czasie - a pozniej ... Nowsze Banshee ma miec
> mozliwosc pracy w AGP x2 wiec niewykluczone ze to bedzie nastepna
> podstawowa karta gracza :)
 Nowsze Banshee ?
 No - tylko poza AGPx2 musi miec Direct Memory Executing !!!

> Jesli masz jakis ftp blisko siebie to moge Ci pare rzeczy podeslac (z
> wyjatkiem Winbencha oczywiscie :)
 Mam ftp blisko siebie :-))). Za dwiema scianami... :-)
 Zglosze sie do Ciebie w przyszlym tygodniu...

> W "PC Magazine po polsku" jest mozliwosc zamowienia za 20 zl Winbench'a 98
> - wychodzi duzo taniej niz sciaganie z sieci a jest to aktualnie najlepszy
> test 2D
 Aha, zobacze (ale pewno nie zobacze z braku czasu).

> > Moja opinia: driver'y Voodoo2 sa juz zoptymalizowane.
> Pod starego DirectX'a - drivery optymalizowane pod DX6 dopiero sie
> pojawiaja. Tu jest duzy margines optymalizacji - zwlaszcza ze duzo mozna
> przerzucic na DX'a
 Mam pytanie: czy driver'y do DX6 moga byc lepsze od driver'ow GLide ?
No chyba raczej nie...

> > Wg testow na I-necie Savage3D tez "bywa" szybsze od Voodoo2 (Anand).
> > To ze mi nie wychodzi tak super...
> Do mnie te testy jakos nie przemawiaja - bardziej wierze w te
> przeprowadzane przez uzytkownikow takich jak my. Karta zakupiona w sklepie
> niekoniecznie musi odpowiadac tej danej do testow np. Anand'owi
 Jo. (EOW)

> > Nie mialem stycznosci z TNT... Nie wiem, teraz nie wypowiadam sie
> > obiektywnie: dopiero TNT w 0.25um zainteresuje mnie.
> A coz to za roznica? Jak beda te w technologii 0.25 um to rynek moze
> wygladac zupelnie inaczej
 Co do rynku - to prawda. tylko - TNT w 0.25um to TNT na 125MHz, bez
lodowki na grzbiecie. Zreszta - jak pojawi sie taka TNT, driver'y beda
juz niezle (I hope so).

> > Zreszta, tym z S3 -
> > - udalo sie, a nVidii nie ?
> Sadze ze to kwestia klopotow konstrukcyjnych bardziej niz braku mozliwosci
> produkcyjnych
 Nie zgadzam sie. Wiesz, ze TNT obnizyli czestotliwosc, bo im sie
przegrzewala. W 0.25 byloby juz lepiej... A jesli nie moga wsadzic
tych swoich 7mln tranzystorow to - nie powinni sie chwalic...
> > Dlaczego ? Przeciez nVidia korzysta
> > z molocha krzemowego - STMicroelectronics (czyli kiedys SGS-Thomson)...
> No coz - na to pytanie moze odpowiedziec tylko NVidia
 Fakt. Ale - STM ma mozliwosci produkowania 0.25um. Gdzie i kto
nawalil ? nVidia wie...

> > W
> > przypadku
> > DataExpert'a i APAC'a nie mozna krytykowac kart za kiepskie komponenty.
> Niby czemu? Skad wiesz skad pochodza komponenty wykorzystywane przez nich
> do produkcji kart? O ile procesor jest ten sam co w wypadku np. Diamond'a
> to pamieci juz niekoniecznie. Layout i testowanie to kolejny problem
 Czytam napisy na kosciach. Okay, rezystory moga byc kiepskie. ;-)
 Layout'y - to w wiekszosci przypadkow (we wszystkich przypadkach ?)
"reference board'y".

> > Mialem swego czasu w lapkach karty z obu tych firm i musze powiedziec,
> > ze sa ok (np. ViRGE/GX2 na SGRAM'ie 100MHz).
> Ile tych kart miales?
 Nooooo, tylko detal. W sumie 5 sztuk...

> > Matrox nie obnizy ceny kart... duzo. Szacuje, ze Savage3D np. z APAC'a
> > bedzie kosztowalo mniej niz 300PLN.
> > To malo ! A driver'y ? Coz, ciagle
> > cos robia...
> Tyle ze ich driver'y nigdy nie maja zadnych "bajerow" - to nie to samo co
> drivery Hercules'a czy Diamond'a. Dla samych driverow lepiej IMHO wydac te
> 100 zl wiecej - NVidia przynajmniej robi w miare porzadne reference drivers
 1. Nie dalbym 100PLN za bajery w driver'ach. Serio - wg mnie to juz za
duzo. Predzej poszukalbym sam w rejestrach i zrobil odpowiedni
program...
 2. S3 daje rozne "bajery". Wada - ze nie do kazdego chip'u...

> > > > I o wiele wiecej do uzyskania...
> > > Tego to juz nie bylbym taki pewien :)
> > A ja tak mysle. Specyfikacja chip'a mowi o tym. A czy software
> > wykorzysta te mozliwosci...
> Specyfikacja chipa to wartosci czysto teoretyczne - nie sadze zeby ta karta
> byla kiedykolwiek szybsza ponad 30 % od stanu aktualnego
 A 20% ? ;-P

> > Zobaczymy !
> Owszem :)
 Milego weekendu !
 Odezwe sie w poniedzialek...
                              M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:43:45 MET DST