Re: I'm back: Savage3D vs. Voodoo2

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 13:57:06 MET DST

Hy.

> No to mnie zaszokowales :) Szczerze mowiac liczylem na to ze poprawili
> drivery generic - chociaz pewnie Hercules skorzystal z ostatnich reference
> drivers z S3 dodajac tylko swoje ulepszenia
 Tez mi sie zdawalo, ze driver'y S3 sa najlepsze. Nie mam dzisiaj
czasu... :( Moze sa jakies nowsze ?

> Asus P2B, C333 @ 416, 128 MB SDRAM
 Ja zaczynam myslec o 128MB...

> Generalnie roznice w wydajnosci poszczegolnych plyt na BX'ie sa minimalne -
> rzedu 2-3% wiec to raczej nie jest wina plyty. Jedyne co moze probowac
> zmienic to ustawienia w BIOS'ie
 O tych 3% to czytalem. Dlatego kupilem AOpen. A teraz sobie mysle...

> Nope :) To switch :) Turok.exe -benchmark :)
 Noooo ! I o to mi chodzilo !!! Dzieki.

> Poszukaj na stronie Woja - tam byl dokladny opis robienia wszystkich
> benchmarkow
 Sorki, sprecyzuj: "woja" ? (Nie jestem na biezaco)...

> Incoming.exe -screenmode. Najlepiej wylacz tez dzwiek zeby wyniki byly
> miarodajne ( -nosound).
 :) No i teraz sobie powalcze !
> Po wybraniu primary device powinienes miec dostepne wszystkie rozdz.
> supportowane przez karte w roznych rozdzielczosciach bitowych - wiec mozesz
> wybrac rowniez 32 bity.

> W Incoming tez - ale tylko jedna misje :)
 O tym pisalem. Incoming (jedna misja = dzialko + helikopter ?)
przeszedlem zaraz po zainstalowaniu, z mysla "juz" ???
 Cale demo Forsaken'a udalo mi sie przejsc tylko raz... (wulkan i
metro).

> W sumie bardzo milo z ich strony ze poprawili driverki - poprzednie srednio
> nadawaly sie do uzytku.
> Jeszcze lepiej byloby gdyby zaczeli od dobrej wersji :)
 Baaaa, "Nobody's perfect" ! (Lubisz M. Monroe ? ;-)

> Raczej watpie zeby sie takie pojawily - jesli juz to mozna zaczekac na gry
> korzystajace z kompresji tekstur ew. wykorzystujace 32 bity.
 No - a czy to nie jest rownowazne ? Na razie kompresja - to tylko
Savage3D.
A 32 bit rendering - chyba tylko TNT i G200 jeszcze moze poszczycic sie
znosnymi wynikami ?

> Prawda - ale chodzilo mi raczej o konstrukcje karty. Dla mnie nie ma
> znaczenia to ile scalakow ma karta - liczy sie efekt koncowy. V2 jest
> szybsze od Savage'a - i o to chodzilo. To ile ma scalakow to sprawa
> producenta - uzytkownika nie powinno to interesowac
 Mowiac o dwoch TexelFX nie mialem na mysli ilosci gnatow ! Chodzilo mi
o to, ze Savage3D musi caly rendering (hmmm... czy kazda scene to nie
jestem pewien) robic w dwoch przebiegach (multiteksturowany Quake 2).
 Teoretycznie: 33.3*2=66.6...

> Nie chodzilo o wydajnosc tylko o design :)
 A mi nie chodzilo o design. Dobra, dosyc, bo znowu bedzie agrh...

> E tam :)
 Troche...

> Na C333 @ 416 mam 30 fps - tyle ze to jest wrapper a nie ICD.
> W 1024/768 mialem 23 fps
 Well, niezle... Prosze jeszcze raz o wyniki (sprawdzenie ?)
testu AGP w Final Reality. Bo - tak generalnie - gadamy sobie,
co lepsze: G200 czy Savage3D a i tak best jest Voodoo2. Gdzies tutaj
ktos napisal, ze 3Dfx obnizyl ceny SLI. No to juz jest nie do pobicia
przez najblizszy rok (dwa lata ?). Nie ma nic na horyzoncie jako
konkurencja SLI. Natomiast - istotna wada Voodoo2 (i Banshee tez) -
- brak AGP (brak teksturowania bezposrednio przez AGP) - moze po-
wodowac, ze pewne gierki beda o niebo szybciej "lecialy" na kartach
z "prawdziwym" AGP. Na razie - taka "gierka" jest tylko test FR.
 To tez ma szanse sie zmienic...

> Nie zupelnie - obciazenie ze strony karty graficznej jest identyczne
> niezaleznie od typu pliku. Dekompresja i tak zajmuje sie procesor
 Nie bardzo czaje mechanizm "overlay" kart graficznych (niezalezny
od wyswietlanej grafiki stream video). Mysle, ze jednak istotna
jest "jakosc" mechanizmu "overlay"...
> Masz moze jakies testy 2D? Wintune 98, Wintune 97, Winbench 97/98? Watro
> byloby sprawdzic jak te nowe drivery maja sie do starych pod wzgledem
> wydajnosci 2D
 No wlasnie nie mam... :((( Kolejna sprawa, ktora czeka na wolna
chwile...
 Ale to, co uda mi sie sciagnac, sprawdze...

> Chodzi mi o stan aktualny - driver'y do V2 rowniez sa stale optymalizowane
 A - to przepraszam.
> Chodzi mi o stan aktualny - driver'y do V2 rowniez sa stale optymalizowane
> wiec zadnych cudow w tej kategorii bym sie nie spodziewal
 Moja opinia: driver'y Voodoo2 sa juz zoptymalizowane. Reszta -
- to szlifowanie drobiazgow. A - jak napisalem - przed programistami
w S3 - jeszcze dluga droga...

> Wydajnosciowo to jest _zupelnie_ inna klasa. Przy Twoim procesorze TNT bywa
> szybsze od V2 (to juz zalezy od konkretnego programu)
 Wg testow na I-necie Savage3D tez "bywa" szybsze od Voodoo2 (Anand).
To ze mi nie wychodzi tak super...

> To swiadczy tylko o tym ze NVidia nie specjalnie dotrzymuje slowa - czyli
> nic nowego. Wydajnosc TNT jest naprawde niezla a sterowniki sa mniej wiecej
> tak samo stabilne jak najnowsze drivery S3. Co do temperatury - nie
> zauwazylem zeby TNT grzalo sie mocniej niz Savage czy G200 - chyba ze sie
> podkreca
 Nie mialem stycznosci z TNT... Nie wiem, teraz nie wypowiadam sie
obiektywnie: dopiero TNT w 0.25um zainteresuje mnie. Zreszta, tym z S3 -
- udalo sie, a nVidii nie ? Dlaczego ? Przeciez nVidia korzysta
z molocha krzemowego - STMicroelectronics (czyli kiedys SGS-Thomson)...

> Dla mnie to zadna roznica - DataExpert'a i tak nigdy nie kupie. Zreszta sam
> pisalem o tym ze cena jest glownym atutem S3
 Dlaczego DataExpert Cie nie interesuje ??? "No-name z klasa" ! W
przypadku
DataExpert'a i APAC'a nie mozna krytykowac kart za kiepskie komponenty.
Mialem swego czasu w lapkach karty z obu tych firm i musze powiedziec,
ze sa ok (np. ViRGE/GX2 na SGRAM'ie 100MHz).

> Kwestia definicji slowa duzo - jak zwykle placisz za marke wiec nie dziwila
> by mnie roznica w cenie na poziomie 30%. Pamietaj tez o tym ze Data Expert
> bedzie dzialal tylko na sterownikach reference S3 a te jak narazie w 2D sa
> poprostu beznadziejne
 Matrox nie obnizy ceny kart... duzo. Szacuje, ze Savage3D np. z APAC'a
bedzie kosztowalo mniej niz 300PLN. To malo ! A driver'y ? Coz, ciagle
cos robia...

> Toz ja wlasnie stan aktualny omawialem - wrozka niestety nie jestem :)
 Niestety ? Fuj ! Ja bym nie chcial !
 Okay, moje wyniki nie zadowalaja... Czy jest jeszcze ktos, kto bawi
sie Savage3D ? A moze ten gostek, ktorego zaczepilem w sobote na
gieldzie,
ktory przemykal sie z pudelkiem Hercules'a Beast ?

> Tez tak mysle - i zycze powodzenia :)
> Tego to juz nie bylbym taki pewien :)
 A ja tak mysle. Specyfikacja chip'a mowi o tym. A czy software
wykorzysta te mozliwosci...
 Zobaczymy !

 Hia.

                                  M.