Re: Uruchamianie WIN95 spod WIN NT

Autor: Sergiusz Mitin (sergium_at_ld.onet.pl)
Data: Thu 15 Oct 1998 - 23:10:02 MET DST

Jarek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
>na cd, oraz aktualna dyskietke naprawcza.
>potem odpal fdiska z win95 poleceniem fdisk /mbr
>w ten sposob pozbywasz sie bootmanagera i domyslnie startuje 95, teraz
>odpalasz instalke nt i dajesz "naprawa", potem jak sie spyta co
>naprawiac to odznacz wszystko, naprawa bootmanagera jest domyslnie
>wlaczona i nie da sie wylaczyc. po tej operacji juz bedziesz mial
>bootsect.dos na c:\, wystarczy dopisac do boot.ini i pojdzie.

>wystartował
>
>eee tam, boot.ini to zaden plik systemowy, ten atrybut to zwykla zmylka

Na pewno masz rację, tylko weź pod uwagę, że ręczna edycja boot.ini (o ile
nigdy gość tego nie robił) nie należy do najłatwiejszych zadań. Ktoś kto
umie to robić napewno sobie poradzi, mimo to uważam że lepiej go nie ruszać.

>tak nie zadziala jesli pliki startowe sa na c:
>a jesli d: to tylko partycja rozszezona na c: to juz wogole nie ma o
>czym mowic, prawda?

Nie zupełnie:
skoro na początku Krzysztof napisał w wiadomości:
> [...]
wywnioskowałem z tego, że pliki startowe Win95 znajdują się tam gdzie cały
system czyli na dysku D:
Bo jakby inaczej Win95 zainstalował pliki startowe na NTFS'ie?
Poza tym kiedyś próbowałem zainstalować Win95 na drugim dysku mając WinNT na
pierwszym, nic z tego nie wyszło. Nie pamiętam dokładnie formy komunikatu
ale treść sprowadzała się ku jednoznacznej propozycji się wypchać ;-))
Ominęłem tę przeszkodze podłączając drugi dysk zamiast pierwszego, poszło
bez oporu. Muślę, że Krzysztof też tak zrobił albo przeniósł dysk z
zainstalowanym Win95 z innego kompa (Krzysztofie, powiedź czy tak?)
W tym przypadku przełączenie w BIOS'ie na start z dysku D: powinno działać,
u mnie przynajmniej działało.
No i nieporozumienie terminologiczne: dla BIOS'u dysk D: to drugi dysk
fizyczny w kolejności szukania systemu operacyjnego podczas startu i nic tu
nie ma do rzeczy ile partycji i dysków logicznych się ma na pierwszym dysku,
może ich być nawet kilkanaście.

>albo partition magic ktorega sam tyle razy polecales :)

Dokładnie tak, bo to chyba najprosztszy (chociaż nie jedyny) sposób
zainstalowania tegoż BootManagera, właśnie PartitionMagic go instaluje.
Wiem, wiem że zaraz ktoś powie: "facet nauczył się jednego tematu i tłucze
go bez końca". Ale cóż ja mogę na to poradzić jeśli PartitionMagic właśnie
do tego służy i to bardzo dobrze służy. Mnie przynajmniej nigdy nie zawiódł
(odpukać)...

--
Pozdrawiam.
Sergiusz Mitin