Odp: Windows 98 i NT 4.0 na jednym PC ????

Autor: klosz_at_prokom.pl
Data: Thu 15 Oct 1998 - 12:21:19 MET DST

"Bartosz Dudek" <bartek.d_at_friko.sos.com.pl> na 98-10-15 09:00:22

Proszę o odpowiedź do pecet_at_man.lodz.pl

Do: Multiple recipients of list <pecet_at_man.lodz.pl>
cc: (bcc: Zbigniew Kłos/ŁÓDŹ/PROKOM/PL)
Temat: Windows 98 i NT 4.0 na jednym PC ????

>Mam pytanie dotycz1ce systemsw Win 98 i Nt 4.0 : Czy maj1c na dysku
>zainstalowane Win 98
>z systemem pliksw FAT 32 mogj zainstalowaf sobie rswnolegle NT 4.0.
Tak, ale na innej partycji typu Primary. Dual boot tez sie nie uda (musial
bys miec FAT). Musisz uzyc jakiegos boot managera.

>S3ysza3em ?e NT posiada
>jaki6 w3asny system pliksw
Tak, NTFS. Ale NT dziala tez z FAT, tyle ze ze 'zwyklym' a nie FAT32. Tj.
NT nie widzi partycji FAT32.
FAT32 bedzie obslugiway w NT 5.0. Aha, sa programiki pozwalajace na dostep
do FAT32 spod NT ale i tak nie daja Ci mozliwosci np. zainstalowania NT na
partycji FAT32.

> i nie dzia3a z Win 98 i 95.
Tak, tak jak NT nie widzi FAT32, tak Win95/98 nie widzi NTFS. NTFS mozna za
to 'podgladac' za pomoca specjalnych programikow typu NTFSDOS.

> S1 rswnie? jakie6
>Boot Managery ale nie wiem
>co to jest . Proszj o jakiego6 HELP'a na ten temat
Boot manager to programik startujacy sie z dysku przed syst. operacyjnym i
pozwalajacy Ci wybrac ktory system zastartowac.

Ja mam tak u siebie. Na jednej partycji Primary Win95 ze zwyklym FAT (zebym
widzial ta partycje spod NT) a na drugiej primary NT z NTFS. A jako boot
managera uzywam b. starego OS-BS'a. IBM Boot Manager (ten z Partition
Magica 3.0) sie nie sprawdzil bo przy starcie z jednej z dwoch partycji,
status drugiej z nich ustawial na hidden czyli ukryty. I np. startujac NT
nie mialem dostepu do partycji z Win95 (mimo ze byla FAT).

>THANX

Zbyszek Klos
klosz_at_prokom.pl