Re: MILLENIUM G200 8MB AGP ?????????????????

Autor: PAWEŁ STOLARCZYK (paulus_at_waw.pdi.net)
Data: Mon 12 Oct 1998 - 23:32:47 MET DST

Wojciech Pienišżek wrote:

> Czy ktoś wie coś na temat tej karty, czy warto????
>
> tracker_at_pr.onet.pl
>
> UIN 6662422

Ja wiem bo szczesliwie posiadam.
Wedlug mnie warto poniewaz :
1 Cena tej karty jest przynajmniej o 30% tansza od innych porownywalnych (mowie
o tych najnowszych tzn TNT, Voodoo 2 czy tez Banshee. Rozne zastosowaniatych
kart i niektore szybsze, ale trudno porownywac G-200 do Rivy ZX albo i740)
2. Profesjonalnie generowany obraz tzn. wysokie wymagania w stosunku do jakosci
obrazu, 32 -bitowa obsluga wielu parametrow graficznych. Chodzi o to ze Matrox
wedlug mnie nie popisuje sie 150 fps w Quake'u, a raczej stawia na jakosc
wykonania.Plusem jest tez zastosowanie wszystkich tych "efektow" 3D ktore mozemy
spotkac w w/w kartach.
3. Polaczenie 2D - chyba obecnie najlepszej jakosci -z 3D .Wedlug mnie swietne
wyposrodkowanie pomiedzy karta dla 2 i 3 wymiaru. Oczywiscie osiagi w 3d to nie
to co np. Riva TNT ALE... i polowa ceny tego co trzeba zaplacic za Rive. I to
jest podstawowy argument aby nie porownywac bezposrednio tych kart. Gdyby Matrox
chcial to za 1500 zl tez by sprzedawal swoja karte i Voodoo 2 , i na jedno by
wyszlo ;-)

4. No i PODSTAWOWY minus dla osob profesjonalnie zajmujacych sie grafika. Brak
jak na razie implementacji Open GL, co jak wiadomo jest nie odzowne podczas
pracy z wiekszoscia programow do grafiki 3D. I nic nie tlumaczy tego ze Matrox
obiecuje sterowniki te juz od dobrych miesiecy. Nie ma i juz. W grach mozna
sobie to zrekompensowac 3d wrapper'em ktory wlasciwie zdaje egzamin .

Tak wiec reasumujac:
Polecam, glownie ze wzgledu na cene oraz na to ze jestem b.zadowolony. Na pewno
mozna na runku znalezc lepszy sprzet, ale w koncu wiekszosc kupuje PC'ty a nie
SGI wiec sprawa ceny nie jest nie wazna.

pozdrawiam

PauluS

--
Paweł Stolarczyk