Mam 1000 zl na grafike - co dalej? ;)

Autor: Marek Oberman (pesk_at_pesk.org.pl)
Data: Sat 10 Oct 1998 - 10:38:03 MET DST

Mam 1000 zl i tak sie zastanawiam jaka
karte graficzna/dopalacz kupic.
Wiem, wiem ze caly czas sie toczy
dyskusja na ten temat, ale... pierwsze
testy Rivy TNT wypadly cieniutko, jednak
obecne testy na Tomshardware karty
juz "wykonczonej" sa calkiem zachecajace,
zeby nie powiedziec bardzo ;)

Patrzac na wyniki V2 i TNT ostatnich
testach Toma szala raczej przechyla sie
na korzysc TNT.

Ale wracajac do mnie ;o) tak sie zastanawiam
i rozmyslam... kupie Monstera 12mb bede
mial z pewnoscia dobre efekty w grach, ale...
jako karta 2D zostanie mi moj stary Lightspeed128
na ET 6000. W sumie ta karta jest naprawde
szybka w 2D ale jesli bede chcial np. za pare
miesiecy kupic DVD czy inne cudo to raczej
nie zapewni mi ona zbytniego wsparcia.

W tym wypadku np. Viper550 na TNT z
pewnoscia bedzie lepszy, no i 2D chyba
tak czy siak ma jednak wydajniejsze niz
ET6000 nie wspominajac ze moj Lightspeed
ma tylko 135 MHz ramdac wiec max w 1024x764
moge ustawic 75 Hz co dla mnie jest stanowczo
za malo :(

Jesli idzie o gry to nalogowo nie giercze,
ale jak sie przysiade to raczej wymagalbym
zeby komfort grania i jakosc obrazu byly
na wysokim poziomie. Dlatego juz sam
nie wiem co lepsze Monter12mb czy Viper550
na TNT.

Na Tomshardware gosc opisuje, ze faktycznie
pierwsze karty na TNT zle sie przysluzyly renomie
tego chipu, bo byly niedopracowane. Opisuje
natomiast, ze obecne karty na TNT sa naprawde
super zarowno jesli idzie o wydajnosc jak i
jakosc obrazu w grach 3d.

Badz wiec tu czlowieku madry i pisz wiersze...;o)
Co mam wiec kupic??? Bo jak sie wkurze
to przepije cala kase i bede mial klopot
z glowy ;o)))

--
Pozdrawiam
Marek Oberman