Re: drukarki - jaka najlepsza

Autor: Tałajczyk Piotr (piotrtal_at_promail.pl)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 19:42:06 MET DST

                 mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl (Tomasz Holdowanski)
                  wRoTe iN pl.comp.pecet:

>Cze Piotr,
>Ja w sumie tez nie kupilbym Epsona, ale musze powiedziec, ze na
>przyklad taka 400-ka Stylus ma jedna znaczaca przewage nad HP -
>podajnik. Wydruczylem na niej juz troche tekstu i ani razu nie wziela
>mi dwoch kartek, co HP z serii 600 sie dosc czesto zdarza.

to fakt. nie wiem, jak to jest z epsonami, ale HP mojego kumpla
uszkodziła głowice przy wciągnięciu kilkunastu kartek papieru -
dobrze, że ceny nowej głowicy nie są tak wysokie jak w przypadku
Epsonów. mam starą 24igłówkę i u mnie na początku nie zdarzało się
wciąganie więcej niż 1 kartek papieru przez drukarkę. po jakimś czasie
jednak to była już norma - trzeba było pilnować (a przy kwiczeniu
takiego badziewia podczas drukowania to nie jest zbyt przyjemne ;>).
... więc od jakiegoś czasu to wciąganie było u mnie normą, aż do
przeczyszczenia wąłków. wydaje mi się, że przy przeczyszczeniu wałków
HP ten problem też by zniknął.
aha... z niusów dowiedziałem się, że wciąganie przez któreś tam modele
HP było po prostu wadą fabryczną. serwis załątwiał naprawę w ramach
gwarancji.

>To raz.
>Druga sprawa to elastycznosc tego podajnika - wczoraj musialem
>wydrukowac cos na paru nalepkach 10x5cm (luzem, tj kazda osobno), wiec
>przesunalem ogranicznik i wio. Zero problemow. Sprobujcie zrobic to na
>HP 6XX!

tu też się zgodzę. :)))
Epsona wykreślają z listy zakupów (przynajmniej u mnie) problemy z
głowicami. oczywiścia jak ktoś nie używa tej drukarki od święta i
potrzebuje naprawdę dobrej jakości druku w kolorze (mało nie doznałem
agonni jak zobaczyłem po raz pierwszy wydruki na photo z epsona600
;>)... to go szczerze polecam.

> [...]
>tydzien, ale nie podoba mi sie fakt, ze wedlug status monitora na
>wydrukowanie jednej strony A4 czarno-bialej grafiki w rozdzielczosci
>720dpi drukarka zuzyla 1/4 pojemnika tuszu! I tu nastepny bol -
>kretynski pomysl oddzielenia glowic drukujacych od pojemnikow z tuszem
>(BTW - wcale przez to nie tanszych od tuszow HP), ergo napelnianie
>zasobnikow nieoryginalnym tuszem i stosowanie tuszow innego producenta
>(o ile w ogole ktos bawi sie w robienie mat. eksploatacyjnych do
>Epsonow) staje sie bardzo ryzykowne. Dziekuje bardzo.

hle, hle... no wlaśnie. :)

>Jesli a) strona
>cz/b grafiki w 720dpi (BTW nie bardzo widac te 720) ma mnie kosztowac
>30 zl (1/4 pojemnika x 110-120zl), b) i jeszcze nie mam mozliwosci
>zbicia tych kosztow tanszymi materialami, to za przeproszeniem
>pierdole taki interes. Czarno-bialy wydruk A3 z laseruffki w
>miejscowym zakladzie poligraficznym kosztuje mnie 7 zl, kolor niewiele
>drozej.

na plus (przynajmniej takiej 600tce) można by dać jeszcze szybkośc jej
druku tekstu - HP wymięka. przy wydruku strony A4 nie zdążyliśmy z
kumplem odwrócić głów, a kartka już leżałą gotowa i schneła. :)))

[...]
>Mordazy von BinHex.

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr..........Cz-wa