Re: Prawo i komputer

Autor: Robert Lukasz (rlukaszXYZ_at_polbox.com)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 23:50:44 MET DST

Marcin <marcines_at_czasnaeb.pl> wrote:

>Witam
>Pisze w zwiazku z dosc nieprzyjemna sprawa. Wybralem te grupe zeby przy
>okazji uprzedzic nabywcow. Otoz chodzi mi o plyte Lucky Star 5MVP3. A
>dokladniej o jej rzekome 100Mhz. Nie wiem czy jest to seryjny blad czy
>tylko pojedynczy, ale po ustawieniu plyty jako 100M chodzi ona niestety
>tylko z czestotliwoscia 90Mhz. A skad to wiem. Ano wystarczy spojrzec na
>SI z NU gdzie wyswietlana jest czestotliwosc pracy procesora, a raczej
>jest pewna gdyz po ustawieniu plyty z innymi mnoznikami zgadza sie to co
> [...]
Zakładam, że ten model rzeczywiście ma chodzić na 100 MHz a nie chodzi

Rękojmia działa przez rok od zakupu ale musisz podnieść roszczenie
odstąpienia od umowy w terminie miesiąca od wykrycia wady art. 356
par.1 kc.
Sprzedawca musi wymienić rzecz na wolną od wad (ew. niezwłocznie wadę
usunąć) - art. 560 par.1
Jeżeli otrzymałeś gwarancję to możesz skorzystać z zawartych tam
uprawnień niezależnie od rękojmi.

PS. Jeżeli masz jakieś wątpliwości zapytaj znajomego prawnika a nie
komputerowca.
To co poradził niejaki MKN nie jest nic warte.

--
Robert Lukasz
rlukasz_at_geocities.com	     rlukasz_at_polbox.com