Re: S.M.A.R.T.

Autor: Michał Kawecki (novimpex_at_medianet.pl)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 00:36:36 MET DST

Łukasz Bajoński wrote in message <36265c60.15335779_at_news.tpsa.pl>...

>Nie musi, na moim badziewiu PCCHIPS status SMARTa jest podawany przy
>starcie komputera (rozpoznawaniu dysków)

Ale to badziewie startuje zbyt szybko, aby można było ten stan odczytać.
Mnie sie posypał dysk Seagate Medalist Pro 6,4 GB - uszkodziła się
elektronika w dosyć wredny sposób. Dysk niby pracował, ale co kilkanaście
minut zaczynał wydawać z siebie dziwne, acz regularne odgłosy zdychania.
Zupełnie jak CDROM, który próbuje odczytac złą płytę. No i winda się czasem
wieszała. Przy czym status SMART był poprawny, brak bad sektorów.... Dopiero
po ściągnięciu programu diagnostycznego (free) Data Advisor fmy Ontrack
dostałem raport o uszkodzeniu i mogłem spokojnie dysk zareklamować.

----
Michał Kawecki
novimpex_at_medianet.pl