Re: Compaq versus Dell

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 23:38:38 MET DST

On 5 Oct 1998 17:52:06 +0200, bartosz_at_it.chalmers.se (Bartosz
Mielczarek) wrote:

>Jest taki problem - firma kupuje komputer do uzytku domowego dla
>pracownikow i musi byc firmowy.

To niech zleca jakiejs firmie zlozenie - tez bedzie firmowy :))) Tak
powaznie - dosc ciekawe komputery ma TCH. Niefirmowymi to ja napewno
ich bym nie nazwal

>Do wyboru jest Compaq Presario i Dell XPS 450 Power Platform,
>procesory, monitory, pamieci itp. porownywalne.
>
>1) Czy mieliscie doswiadczenia z takim sprzetem ?
> Z tego co pamietam z dawnych czasow to Compaq byl cholernie
>niestandardowy
> (plyta, obudowa itp.) i czesto sie gryzl z programami.

I tak jest nadal - plyty i obudowy nadal sa ich wlasne. Niestety do
Compaq'a trzeba miec ich wlasne Windows'y - przy zwyklych bywaja z
nimi klopoty.

> Co do Della
> to nie mam wiekszych doswiadczen.

Calkiem przyzwoity sprzet - IMHO wolalbym go od Compaq'a. Chociaz i
tak nie jest to najlepsze rozwiazanie

>2) Compaq ma na pokladzie ATI RAGE PRO LT 8MB a Dell STB Velocity 8MB -
> nie znam ATI RAGE ale jest zdaje sie gorsza od Velocity ?

Zalezy czego od takiej karty wymagasz. STB ma zdecydowanie wieksze
mozliwosci 3D i jest konstrukcja nowsza

>3) Dell ma kartke muzyczna Turtle Beach Montego - czy ktos zna takie
> ustrojstwo ?

Yep. AFAIR to odpowiednik Aztech'a 338 - Aureal Vortex PCI + mozliwosc
dodania modulu wave table. Bardzo przyzwoita karta

>Ja osobiscie sklanial sie bym ku Dellowi - co wy na to ?

Popieram.

>bart

Pozdrowienia

Vindex