Re: Kalibracja skanera

Autor: sir Pawian (pawian_at_beer.com)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 22:34:37 MET DST

On Sat, 03 Oct 1998 16:43:05 GMT, Tomasz Machalski
<tmachals_at_elf.ii.uj.edu.pl> napisal:

>Witajcie,
>
> Niedawno kupilem sobie skaner Primax Colorado Direct 4800. I teraz
>probuje go sobie skalibrowac, aby kolory ktore uzyskuje po skanowaniu
>odpowiadaly rzeczywistosci (na tyle ile potrafi tak prosty skaner).
>Czesciowo zrobilem to metoda prob i bledow. Tzn. wskanowywalem jakis
>rysunek i poprawialem parametr gamma dla poszczegolnych kanalow (R, G i
>B). Co prawda teraz jest lepiej niz przed kalibracja, ale jeszcze nie
>jestem zadowolony.
> I stad moje pytanie. Jak sie powinno przeprowadzic taka kalibracje, ze
> [...]
o ile pamietam to w ktoryms chipie napisali ze tego modelu sie nie
kalibruje. sasiad mial kiedys zwykly kolorowy skaner reczny i dali mu
w komplecie do niego jakas tekturke na ktorej byly wylacznie odcienie
szarosci - podobniez ta tekturka kalibruje sie wlasnie kolory
czesc

  /--\
( 0 0 )
 |_oo_| Pawel Idzikowski