Re: PILNIE PROSZE O PORADE !!!

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 16:45:13 MET DST

On Sat, 19 Sep 1998, Wojtek wrote:

> Sytuacja wyglada nastepujaco:
>
> Szkola Panstwowa zlozyla zamowienie na komputery miesiac temu (w stylu
> "zamawiamy komputer z monitorem sztuk tyle, i bez monitora sztuk tyle, o
> ogolnej wartosci tyle i tyle"), w ktorym nie okreslono terminu dostawy, ale
> telefonicznie umowiono sie iz nastapi to wkrotce do 15 wrzesnia.
>
> Firma - dostawca telefonicznie potwierdzila zamowienie; zadnej odpowiedzi na
> pismie nie nadeslala.

Czyli zadnej wplaty na konto firmy nie bylo, zadnych zaliczek itp ?

> Poza zleceniem szkoly wyslanym faksem, nie sporzadzono zadnego dokumentu
> pisemnego dotyczacego tej transakcji, nie istnieja rowniez zadne inne umowy
> pomiedzy tymi podmiotami.
>
> Ostatnio firma poinformowala telefonicznie, iz dostawa nastapi najwczesniej
> w polowie pazdziernika, dla tego tez szkola chcialaby wycofac to zlecenie
> (spadajace ceny komputerow umozliwiaja obecnie nabycie korzystniejszej
> konfiguracji sprzetu za te cene).

Dlatego tez mozna spokojnie negocjowac cene w zwiazku z obnizkami cen.

> W zwiazku z tym powstaja pytania:
> 1.Czy szkola moze odstapic od tego zlecenia, i jak ma to zrobic?

Zadzwonic do firmy i powiedziec "Dziekujemy panstwu ale rezygnujemy".

> 2.Czy wystarczy wyslac faks mowiacy o odstapieniu od zlecenia, z powodu
> zwloki w dostawie?

Jak najbardziej wystarczy.

> 3.Czy w przypadku wyslania powyzszego faksu firma moze przywiezc komputery w
> polowie pazdziernika i obciazyc tym szkole?

Nie. Poza tym nie podejrzewam, zeby jakakolwiek firma tak zrobila w
przypadku odmowy odbioru sprzetu. Pomyslcie - nie macie przeciez zadnych
dokumentow potwierdzajacych to, ze oni mieli wam kompy zlozyc. Zawsze
mozna powiedziec, ze nic podobnego nie zaszlo.

> 4.Czy firma ma w przypadku niemoznosci bezkosztowego odstapienia od
> transakcji, szkola moze zazadac obizenia cen, ze wzgledu na spadajace ceny
> komputerow?

Oczywiscie mozna zazadac obnizki cen.

> 5. Jak dlugo szkola musi oczekiwac na dostawe? (trzeba sie liczyc z
> sytuacja, iz firma moze nagle oswiadczyc, iz dostarczy komputery np. za 2
> miesiace, bo cos sie stalo...)

Generalnie dobra firma dostarczy 10-15 komputerow w przeciagu tygodnia.
Nawet ja bylbym w stanie takie cos zorganizowac.

                                        jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl

                          TELNET IN PEACE ...