Re: Niestabilne Windows cz.2

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 15:43:08 MET DST

On Mon, 28 Sep 1998, Krzysztof Gubała wrote:

> Pszemol napisał(a) w wiadomości: <6un4cn$fve_at_h1.uw.edu.pl>...
> [ciach...]
> Raczej trzeba wiedzieć jak się zabrać za podkręcanie: jakie komponenty
> komputera kupić (płyta główna, pamięci itd.), jak zapewnić chłodzenie, jak
> ustawić wszystko w BIOSie, jak dobrze skonfigurować system - wtedy
> podkręcanie jest i bezpieczne i przynosi efekty, oczywiście w rozsądnych
> granicach.

A no oczywiscie ale tej wiedzy nie zdobedziesz nigdzie. Trzeba samemu
kombinowac - w zadnej jak do tej pory gazecie komputerowej nie opisano
dokladnie od poczatku do konca procedury podkrecania procka. Dlatego tyle
pytan na liscie.

> Z penością nie. Ale mnie np. zależy, żeby mój iP200MMX działał @250MHz bez
> żadnych zwisów. I działa. Nawet na 266MHz. Nie jest to żadna rewelacja ani
> odosobniony przypadek. Pracuję pod NT i gram pod 95.

Bo tyle ze moze sie trafic burak jeden z drugim, ktoremu nagadaja w
serwisie, ze procesorow podkrecac nie wolno bo sie psuja a potem takie
buraki wlasnie zadaja klam naszym teoriom :)

> Biedny Microsoft! Robią świetny system tylko użytkownicy go destabilizują
> ogarnięci żądzą nieustannego podkręcania;). OK. pomińmy komentarze nt. MS,
> bo nie o tym mowa.

Microsoft robi bardzo dobry system operacyjny. Nie jest to super rewelacja
ale po prostu dobry system operacyjny wystarczajacy przecietnemu
uzytkownikowi do 95% zastosowan. Tyle ze przecietny uzytkownik kupuje
kompa w Optimusie ew. innej shitowej firmie potem sie sypie soft i
oczywiscie na co zwala sie wine ? :)

> Dla kogoś, kto nie wie co robi, biorąc się za podkręcanie.

Czyli mysle ze dla 80% ludzi piszacych tu o podkrecaniu :)

> Zgadza się ale nie zawsze "strefa większej szybkości" pokrywa się "ze strefą
> mniejszej niezawodności"

W procesorach nie ma strefy wiekszej czy mniejszej niezawodnosci. Po
prostu procek albo pracuje, albo sypie bledami.

> Fakt jednemu się uda, drugiemu nie. Równie dobrze można to odnieść do
> składania swojego komputera. Ktoś się zna na rzeczy i zrobi to dobrze, ktoś
> inny kupi kiepskie części i będzie cierpiał.

Tylko ze nikt z tego nie wyciaga wnioskow...

> Nie jestem maniakiem podkręcania i nikomu nie doradzam "na siłę", żeby
> cokolwiek podkręcał. Nie mogę się jednak zgodzić z opinią, że podkręcanie
> jest bez sensu.

No i to jest jakis moral :)

                                        jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl

                          TELNET IN PEACE ...