Re: Fujitsu MPC3043AT problem

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 00:02:21 MET DST

Grzegorz Gierlik <gregg_at_lo13.univ.szczecin.pl> writes:

> Dlaczego?

Bo to taka nakladka konfigurowana z DOSu (mozna go nie miec), znowu
klamiaca z geometria dysku. Gdy potrzebujemy uzywac tego z np. DOSem
na jakiejs starej plycie bez LBA, to innego wyjscia nie ma, ale Linuxowi
mozna powiedziec, by nie musial czegos takiego uzywac - chocby robiac
mala partycje na /boot na poczatku dysku. Oczywiscie to tylko na tych
plytach ktore nie maja LBA, czyli pewnie na prawie wszystkich 386
i starszych 486.

> Nie bardzo rozumiem pytanie, wiec rozwine swa wypowiedz.
> Moj stary Caviar 850MB ma taki sam (prawie) transfer jak ten Fuijtsu,
> tzw. ok. 10MB/s.

Nie moze byc, zaden Caviar 850 nie mial podobnego transferu. Cos z 3-4 MB/s
to moze tak.

Zrob taki test np. zrob partycje o wielkosci np. 100 MB, i pozniej
przetestuj time dd if=/dev/ta_partycja of=/dev/null bs=65536.
W przypadku testu zapisu nalezy zamienic if i of. Takie wartosci sa
realne, a te 10MB/s Caviara to najwyzej jakis transfer z bufora dysku.

--
Krzysztof Halasa