Problem z HD

Autor: Marcin 'moRTar' Sura (mortar2_at_kki.net.pl)
Data: Fri 02 Oct 1998 - 20:57:30 MET DST

Problem jest następujący:

Składałem kumplowi komputer. Jaka¶ tam płyta głowna noname i procesor
AMD K5 133 oraz 24 MB RAM(nie ¶miejcie się, to do budy :-) Wszystko
podłączyłem dobrze
(tak mi się wydaje), znaczy się HD (caviar 730 MB), CDROM, kartę
graficzną.
Uruchamiam komputer i odziwo działa za pierwszym razem. No więc wchodzę
do biosu
(Award) i wybieram autodetekcję twardziela. No i w tym miejscu co¶ nie
gra, ponieważ
komputer rozpoznaje dysk jako 995 MB, a nie 730. Twardy nie startuje
systemu.
Dysk jest dobry, bo testowałem na
swoim prywatnym komputerze i wykrywał normalnie 730 MB.
Komputer kumpla podobne numery robił z moim twardzielem 1,2 GB. Wykrywał
wtedy 1,5 GB.

Nie mam pojęcia co jest przyczyną tego dziwnego zachowania. Oczywi¶cie
płyta ma kontroler
wbudowany. Czy możliwe jest, żeby jakie¶ zworki były za to
odpowiedzialne (wątpie, ale może)
Ręczne ustawianie odpowiednich parametrów dysku także nie pomaga, twardy
nie startuje.

Pomóżcie, będę bardzo wdzięczny.

--
Pozdrawiam.
--=( Marcin --=< moRTar >=-- Sura, 18, LO, Gostyń, Poland, Earth  )=--