Re: Udalo sie podkrecic Celerona

Autor: Marek Oberman (pesk_at_pesk.org.pl)
Data: Fri 02 Oct 1998 - 20:19:41 MET DST

Adrian Konarski napisał(a) w wiadomości:
<6v17f8$bj5$1_at_info.cyf-kr.edu.pl>...
>Dziekuje wszystkim, ktorzy pomogli mi w sprawie podkrecania procesora.
>Rzeczywiscie moja plyta (SOYO SY-6BE) "wyczuwala" czestotliwosc szyny.
>Zgodnie z zaleceniami skorzystalem z www.tomshardware.com i zakleilem
>tasma klejaca PINa B21 na procesorze i plyta ruszyla na 100 MHz.
>Zastanawiam sie jeszcze jak dlugo taki lepiec wytrzyma.
>CO SIE MOZE STAC, JAKBY COS NA CHWILE TAM ODPUSCILO?

Nie wiem, ale duze prawdopodobienstwo,
ze odpusci :((( Klej pod wplywem ciepla
moze sie rozpuscic i tasma sie zsunie
albo jakos poskreca czy wreszcie po jakims
czasie skruszeje i peknie.

DLATEGO.... na tej samej stronie jest napisane,
zeby nie zaklejac tego zadnymi tasmami czy
plastrami !!! (na chwile czy 2-3 dni nic sie
zapewne nie stanie:)
Tylko uzyc najlepiej lakieru modelarskiego,
lub specjalnej tasmy izolacyjnej, stosowanej
przez elektrykow (tylko nie tych "fachowcow" :).
Taka tasma jest pokryta teflonem i takim
klejem, ktore sa odporne na wysokie temperatury.

Moim zdaniem, najlepiej zabezpieczyc sie w cieniutki
modelarski pedzelek (50groszy) i kolorowy (przy
bezbarwnym ciezko zobaczyc czy caly pin zostal
pokryty) lakier modelarski (dobry zachodniej firmy
np, Revel) - malutka puszeczka - 4 - 5 zlotych.
Poczekac az stwardnieje i wsadzic w plyte.

Sa takze specjalne farby zaroodporne np. do
malowania piecow. (Mozna dostac w niektorych
sklepach z farbami) Tylko nie wiem, czy
nie sa to jakies duze puszki ok 0,5 czy 1
litra. Mysle, ze cos takiego byloby najlepsze.

--
Pozdrawiam
Marek Oberman