Re: Kabel BiDirectional ?

Autor: Janusz Kolodziejski (jankolo_at_wipos.p.lodz.pl)
Data: Fri 02 Oct 1998 - 14:24:57 MET DST

Leszek Krajewski wrote:

> Gdzie tak naprawdę jest niezbędny, skoro i drukarka (Epson 600) i skaner
> pracują mi na zwykłym kablu dobrze !?!
CIACH!!!!!

Kabel dwukierunkowy umozliwia transmisje calego bajtu w obydwie strony.
Przy kablu jednokierunkowym (typowy Centronics) mozliwe jest oczywiscie
wytransmitowanie od komputera do drukarki calego bajtu na jeden zamach,
ale transmisja bajtu ze skanera do komputera odbywa sie w sposob
sztuczny na dwa razy. Z tego wynika, ze przy kablu dwukierunkowym
(bi-tronics) skaner transmituje predzej. Aby to efektywnie wykorzystac
port rownolegly musi pracowac w trybie dwukierunkowym (EPP lub ECP) co
sie ustawia w BIOS-ie.

Pozdrowienia

Janusz Kolodziejski