Re: Kilka pytan odnosnie sprzetu - jesli ktos chce posluchac :)

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 22 Sep 1998 - 00:16:41 MET DST

On Mon, 21 Sep 1998 17:31:05 GMT, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net (Jacek Fiok)
wrote:

>Mam zamiar zmontowac sobie drugi komputerek. Powod: braciszek i "mamo,
>ja chce sobie pograc, a on mi nie daje!" ;)

Poczekaj az bedziesz mial dzieci - wtedy docenisz brata :))))))

>Na powaznie - juz zadecydowalem, ze jutro kupuje Abita BH6, cena netto
>395PLN (ETECH).

Dosc dobry wybor - znajdz tylko kogos kto bedzie Ci mogl sflash'owac
taki nietypowy BIOS jaki ma BH6. W razie czego zaoszczedzisz czasu i
nerwow

> Do tego bedzie c300A.

Tu masz wybor - albo znajdziesz taki ktory dziala na 450 (co moze nie
byc proste), albo pogodzisz sie z praca na 375 albo kupisz 333 i
puscisz na 416

> Ktorego to w TCH niby maja, dla
>mnie po 590 (tyle samo, co u Przemka), ale chwilowo nie ma na składzie
>--> tu pytanie nr 1: kto jeszcze w Warszawie sprzeda mi tanio (po
>cenach hurtowych) celeronka z cachem?

Tu Ci niestety nie odpowiem - zapytaj sie Marka Obermana. On juz
znalazl jakiegos dostawce

>Dysk juz mam, grafiki chwilowo nie, ale postaram sie znalezc cos
>tanigo, aby dozyc do "jutra", kiedy to kupi sie Banshee, TNT lub G200
>(przyjme Tridenta 512k, S3 1MB... mam dobre rece... :)

???? G200 przeciez jest juz na rynku - to na co czekac? Banshee to
jeszcze niestety piesn przyszlosci - miesiac moze dwa oczekiwania. TNT
to niestety wysoka cena - paskudny Winmax kosztuje 1000 zl. IMHO duzo
lepiej wyjdziesz na G200 SD + V2 (za jakis czas)

>Dalej: obudowa ATX. W TCH sa drogie, w sklepach po Warszawie roznie,
>najtaniej widzialem po 144+VAT. Czym poza wygladem mam sie kierowac
>przy zakupie? Nie chce zmieniac obudowy przez najblizsze 5 lat, wiec
>przydaloby sie cos porzadnego i cichego. Poleccie mi cos...

a. porzadny zasilacz (min. 230 W)
b. wylacznik zasilania - mnie szlag trafia jak musze wyrywac wtyczke
:(
c.Odpowiednie ulozenie zasilacza - teraz skladam koledze komputer w
ktorym zasilacz jest ustawiony pionowo i zeby wyjac procesor trzeba
wykrecic ramke z plyta.
d.najlepiej wysuwana/przekrecana kieszen na dyski
e. miejsce na dodatkowe wiatraki
f. dobry dostep do wszystkich komponentow na plycie

> Myszke juz mam, a jakbym nie mial, to wiedzialbym, co kupic
>- Logitecha z wheelem :)

Ja akurat jestem bardzo zadowolony z A4Tech'a z 2 kolkami :) W pracy
czesto sie lapie na tym ze proboje w ten sposob uzywac zwyklej myszki
:)))

>No i ostatnie - monitor. Znajomy ma w domu 4-letniego Daewoo, analog,
>mocno uzywany (ten znajomy to grafik komputerowy) i chce go akurat
>zmienic.

Na temat Daewoo mam akurat kiepskie zdanie wiec nie polecam -
zwlaszcza analoga

> Nie wiem, czy warto sie w to pchac, ale nie mam kasy na nowa
>sliczna 17'', a z drugiej strony zawsze to lepiej, niz B&W, no nie?

Zawsze mozesz kupic nowa sliczna 15'' :) Lepsze to niz meczarnie z
kiepska 17''. IMHO wez ja na probe na tydzien, sprawdz jak sie
zachowuje "na zimno" i po rozgrzaniu, sprawdz czy obraz jest wyrazny i
jaka jest geometria

>Ile taki stary kolorowy monitor moze byc wart? 100zł? 150? 200? Any
>suggestions?

Rozumiem ze to 14"?

>Potrzebuje jeszcze drugiej karty dzwiekowej (to raczej w przyszlosci,
>bo mi nie wystarczy pieniedzy, pewnie jakis MX300/SBL - BTW, mx300
>jest na vortexie2, a SBL! - ?)

Jak zwykle na "wynalazku" Creativ'a - EMU 10K1. Zreszta na Twoim
miejscu zastanawialbym sie raczej nad SB Live! Value - pelna wersja
jest 2 razy drozsza i ma mnostwo rzeczy z ktorych nie skorzystasz. Ja
osobiscie stawiam na Vortex'a 2 - niekoniecznie Diamonda

>, no i sieciowej. Wzialbym "isowa" z
>demobilu, ale nie starczy mi juz slotow ISA: modem, dzwiek (zoltrix
>ap3200+wt) i koniec :( Wiec chyba pojde do f-my Format na Brackiej i
>kupie sobie compexa PCI za 54+VAT, czy to ma sens? duzo taniej chyba i
>tak mi sie nie uda...

Na jakiej kosci jest ten compex? ESS solo? Po co Ci ta isowska karta
dzwiekowa? Tak sie do niej przywiazales?

>Jezeli strasznie marudzilem, to przepraszam, ale w sumie bylbym
>wdzieczny za opinie... Vindex, Bartek...whoever? ;)

Mam nadzieje ze choc troche Ci pomoglem :)

>Jacek Fiok, Warszawa

Pozdrowienia

Vindex