Re: TX - jeszcze raz (i nie tylko)

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 17 Sep 1998 - 09:37:07 MET DST

"Krzysztof Czuryło" <krzycz2_at_SPAM.polbox.KILLER.com> napisał(a):

> Druga sprawa: Ktoś kiedyś radził, aby w takim przypadku założyć
> RAM-dysk w tej "powolnej pamięci" >64MB i zrobić tam swap-file.
> Próbowałem. Da się, ale RAM-dysk może mieć maksymalnie 32MB no i
> swap-file też. Poza tym pozostaje problem zmuszenia systemu do
> umieszczenia RAM-dysku >64MB. Jak to zrobić?

Są inne programy do zakładania RAMdysków, możliwe że mają takie opcje

> Po trzecie: Jak już mam tyle RAM-u, to pomyślałem, żeby zwiększyć
> bufor SMARTDRIVE'a. Przy okazji sprawdzić chciałem jaka jest jego

???
Używasz 128 MB pod DOSem ?

> wydajność. I okazało się, że pod Windows w ogóle nie zwiększa się
> licznik odwołań do bufora. Czyżby Windows nie używał tego sterownika?

Oczywiście, już od czasów Win 3.11, od pojawienia się Vcache

> Jak jest zatem realizowane buforowanie operacji dyskowych (domyślam
> się, że jest inny 32-bitowy sterownik) i jak ustawić wielkość bufora.

Sławetna sekcja [vcache] w system.ini

> Po czwarte: Jak jest z cachem w przypadku innych starszych chipsetów
> (tj. innych niż TX i VX) np. FX, LX, itd.

Z pentiumowych Intela tylko HX mogły keszować więcej, pod warunkiem że
miały specjalny tag-ram

> Wszystkie rady będą mile widziane.

Łukasz Bajoński lukasz_at_grafinet.com.pl
GRAFINET S.C. www.grafinet.com.pl
 Zapracujmy razem na twój sukces ...