Re: podkrecanie procy raz jeszcze...

Autor: Artur Gatty (gatty_at_kki.net.pl)
Data: Tue 15 Sep 1998 - 23:36:16 MET DST

Bartek napisał(a) w wiadomości: ...
>witam
>wczoraj wszedłem w posiadanie pII 350 , asus P2B oraz 128 MB 7ns
>myślę sobie :
>na 400MHz spoko pójdzie (4x100)
>przestawiam , odpalam i nic (monitor się nie włącza)
>co ciekawe chodzi na 4,5x100=450 , ale win98 nie startuje
>może przy 4x100 trzeba zmienić napięcie , ale na płycie nie znalazłem
>żadnych zworek od napięcia
>ostatecznie od kilkudziesięciu minut chodzi na 3,5x112=392
>mam pytania :
>1.co jest szybsze 3,5x112 czy 4x100 ?

Jezeli uzywasz kompa do prac graficznych(grania) znacznie lepsze bedzie
3.5x112, w Exel'u i innych programach biurowych szybka szyna sie do niczego
nie przyda, w przeciwienstwie do predkosci wewnetrznej proca
>2.ram teoretycznie wytrzymuje 112 MHz , ale czy takie ustawienie jest
>bezpieczne ?
>(w instrukcji mam napisane, że pow.100MHz nie zapewnia sie stabilności -
jak
>na razie jest OK)

Jezeli zacznie Ci sie wieszac powrocisz do szyny 100MHz, pamieci nie
uszkodzisz

>4.gdzie można dokupić jakiś układ mierzący temperaturkę procesorka

Mozesz kupic termometr samochodowy. Sensor przyklejasz do CPU, zamiat do
szyby, a wyswitlacz stawiasz na biurku.

pzdr
Artur Gatty