Re: Cachowanie ramu .... ??

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 14 Sep 1998 - 00:13:53 MET DST

On Sun, 13 Sep 1998 15:04:52 GMT, jozef_at_kki.net.pl (Lukasz 'DentarG'
Jozwinski from Lublin) wrote:

>Mam pare pytan odnosnie ilosci keszowanego ramu ...
>Po pierwsze mam plyte na HXie i ma ona tag ram ktory pozwala tylko na
>cashowanie 64 MB ... ale jest on w podstawce wiec mozna go chyba
>zmienic ....
>Ale czy to cos da ??? Na plycie jest 512 kb cache ...

To zalezy - jesli masz mozliwosc wstawienia innego tagram'u i chcesz
miec wiecej pamieci to napewno zyskasz. Ja zastanawialbym sie raczej
nad zmiana plyty

>I po drugie Ppro ma "w sobie" L2 cache ... czy zaleznie od wersji
>cachuje inne ilosci ramu ??? A co z cache na plycie do Ppro ?? Jest
>czy go nie ma ?? Jest to L3 cache ???

Plyty pod Pentium Pro nie maja cache'u. Co do wielkosci cache'owanej
pamieci - to zalezy od chipsetu

>I jeszcze pytanie nie zwiazane z topicem ....
>Czy Ppro jest wydajne po NT i linuxem ???

Jest duzo bardziej wydajne od zwyklego pentium (i MMX'a) - wynika to
glownie z optymalizacji tego procesora do 32 bitowych operacji. W
Windos 9x bedzie za to dzialal duzo gorzej od pentium MMX

>Bo slyszalem na razie dwie opinie ...
>1) "Ppro to najlepszy procesor do NT ..."

To jest mniej wiecej prawda - a w zasadzie byla bo teraz P2 jest
lepszy (chociaz glownie ze wzgledu na wyzsza czestotliwosc zegara)

>2) "Ppro nie nadaje sie wcale do NT ... dziala gorzej jak Cyrix ...."

A to juz jest kompletna bzdura - Cyrix akurat najgorzej radzi sobie z
NT

>I nie wiem co jest prawda a co nie ....

Teraz juz powinienes mniej wiecej wiedziec :)

>pzdr,
>Dentarg

Pozdrowienia

Vindex