Kłopoty: Viper V330AGP+Soyo SY-6BE (BX)

Autor: Paweł Sujkowski (ci_at_softel.gda.pl)
Data: Fri 11 Sep 1998 - 13:28:57 MET DST

Witam!

Zmontowałem wczoraj następującą konfigurację:
1. Płyta główna Soyo SY-6BE (BX)
2. Intel Celeron 300MHz
3. Diamond Viper V330 AGP
4. 32MB SDRAM
5. ....
6. Windows 95PL OSR2.1 (z obsługą USB to jest chyba 2.1?)

Najpierw dostarczone z płytą drivery do chipsetu (W menedżerze urządzeń
pojawiły się: USB, Mosty procesor->PCI i procesor->AGP). Potem obsługa USB z
CD Windows. Następnie drivery Diamonda wersja 4.10.01.0127 dostarczone wraz
z kartą. I co? A no nic. 640x480 4bpp i koniec. Przestawienie na inną
rozdzielczość zawiesza komputer przy starcie. Następnie spróbowałem drivera
NVIDIA win95agp_r2.zip. Wynik jak w pierwszym starciu.
Jak na moje pierwsze starcie z materią AGP nie wygląda to nazbyt
zachwycająco.
W związku z tą sytuacją mam do bardziej doświadczonych w tej sprawie kolegów
i koleżanek następujące pytania:
- czy może zastosowanie sterowników Diamonda w wersji 4.10.01.0128a coś
pomoże - przy ich opisie na stronie firmy Cadena wspomniany jest chipset BX,
przy wcześniejszych nie?
- czy rozwiązaniem problemu może być zastosowanie Windows 98 - tam obsługa
AGP jest podobno (nie oglądałem jeszcze osobiście tego wynalazku) wbudowana?
- a może dać sobie spokój z AGP i zamienić kartę na wersję PCI. A może z PCI
też są problemy?
Z góry dziękuje.

Paweł Sujkowski
"Centrum Informatyczne" Koszalin