Re: AMD K6-2 RULEZ !!! ...

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 10 Sep 1998 - 20:43:26 MET DST

On Thu, 10 Sep 1998 15:01:40 GMT, master_at_katowice.elbacsb.com.pl
(milosz danielewski) wrote:

<ciach>

> Bardzo scisly.

A moze dokladniej? Twierdzisz ze z poziomu assemblera nie da sie tego
okreslic? Ja tego zwiazku nijak nie widze

> W Win95 nie ma funkcji API zwracajacej taka
>informacje.

Co to znaczy ze w Win95 nie ma takiej funkcji API? Chyba w Win32 API
chciales powiedziec ... A sprawdzic mozna chocby przez
IDirect3D3::CreateDevice

> VC ma aktualnie jeden z najlepszych optymalizatorow kodu.

A. Na jakiej podstawie tak twierdzisz
B. Co to znaczy jeden z najlepszych?

> Do pisania
>gier nadaje sie bardzo dobrze.

Do pisania gier nadaje sie i AMOS - ale z tego nic nie wynika.
Optymalizacje _na_konkretny_procesor_ i tak lepiej zrobic na niskim
poziomie. Przelaczenie opcji w menu nie jest najlepsza droga

> Sadze ze nie pisze. Ale dlatego, ze software renderow juz nikt nie
>pisze.

Bardzo ciekawe - to moze wyjasnisz mi co robi software renderer w
Unreal'u? Pewnie ludzie grajacy w Unreal'a bez VooDoo czy PVR2 maja
zwidy? Przeczytaj jeszcze raz to co napisalem wyzej - jesli miales na
mysli to ze nikt nie pisze ich _od_podstaw_ to wyrazaj sie scisle

> MMX ma ogolnie lepiej zorganizowana strukture od Pentium,

Dla scislosci - MMX to nie jest procesor. Albo rozmawiamy o procesoze
albo o MMX'ie - to nie jest jednoznaczne

> poprawiony
>branch unit itp. Jego _ogolnie_ szybsza praca nie wynika z faktu
>posiadania instrukcji MMX.

Zwlaszcza jezeli uruchomisz ten sam program w wersji korzystajacej z
MMX'a i bez niej. Moze przyklad dalem niespecjalnie szczesliwy ale
roznica w obciazeniu (wzglednie jakosci/szybkosci dzialania) pomiedzy
tym samym programem w obu wersjach jest dosc duza. Zamiast gdybania
sprawdz sam (chocby Photoshopa)

> Watpie, zeby cyfrowe filtry, takie jak w
>Photoshopie uzywaly staloprzecinkowego formatu calkowitego - a tylko
>takie operacje umozliwia MMX.

Tego co umozliwia MMX nie musisz mi tlumaczyc. A Twoje watpliwosci
wynikaja niestety z niewiedzy - sprawdz roznice w szybkosci dzialania
filtru unsharp mask w wersji z MMX i bez. I wyciagnij wnioski

> Jezeli robia to marnuja czas.

No jasne - alez glupi ci programisci. A ich pracodawcy jeszcze glupsi
- najlepiej skontaktuj sie z ludzmi z BlueByte'a, Yamahy, Aureala i
paru innych firm. Napewno beda Ci wdzieczni za pomoc ...

> A fakt, ze karty ze sprzetowym
>wsparciem dla efektow w ogole znaczaco obciazaja procesor jest dla
>mnie zagadka.

Bo nie wiesz do czego sa wykorzystywane - proponuje jednak baczniejsze
sledzenie rynku. To ze TY nie wiesz do czego mozna wykorzystac MMX'a
naprawde nie znaczy ze nie nadaje sie do niczego

>milosz danielewski

Proponuje EOT - zaraz ktos nam wrzuci NTG i na tym sie skonczy

Pozdrowienia

Vindex