Re: p II 300 -> 3*100 czy 4,5*66 ?

Autor: Chicken (chicken_at_alpha.net.pl)
Data: Tue 08 Sep 1998 - 14:51:32 MET DST

>1. Zeby system dzialal przy 100 MHz/pamiec musisz miec szybka pamiec.
> Ale podejrzewam, ze skoro masz taki proc. to i masz kase na szybka
> pamiec.
> W kazdym razie starsze, wolniejsze kosci moglyby nie wyrobic.

co do pamieci to zgadzam sie. Jednak sa pamieci DIMM 8 ns, nie maja znaczka
PC-100 a na 100 Mhz ciagna. W kazdym razie trzeba RAM przetestowac.

>2. W Pentiumach szyna PCI byla taktowana polowa predkosci "pamieci"
> W tym wypadku byloby to 100/2 = 50 MHz (jesli w PII jest tak samo -
> nie jestem tego pewien).
> Nie wszystkie urzadzenia podlaczone do PCI potrafia z taka
> predkoscia pracowac. Starsze byly przystosowane do max. 33 MHz.

I tu nie masz racji. PCI wg specyfikacji ma 33 MHz. Gdyby miala 50 MHz to
wiekszosc urzadzen moglaby nie wyrobic. Maks. dopuszczalne odchylenie PCI
jest do 41 MHz. W przypadku FSB 100 MHz, PCI ma 33 MHz a AGP 66 MHz.
W plycie ASUSA P5A-B FSB ustawiony na 120 MHz daje 40 MHz dla PCI i 80 MHz
dla AGP. I tu juz moga byc wielkie problemy. Podam Ci inne:

95 FSB=63 AGP, 31,6 PCI
90 FSB=60 AGP, 30 PCI
83 FSB=66 AGP, 33 PCI (a moze i 83 AGP, 41.5 PCI - ale tego nie ma u mnie)
75 FSB=75 AGP, 37,5 PCI lub 66 AGP, 33 PCI asynchronicznie.
66 FSB=66 AGP, 33 PCI

Chicken

e-mail: chicken_at_alpha.net.pl
web: http://www.lm.alpha.net.pl