Kompresowac czy nie?

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Sat 05 Sep 1998 - 22:45:16 MET DST

sipowitz wrote:

 s> OK. Panowie! A czy jezeli np. przesylam ZIP'a i mam wlaczona kompresje
 s> sprzetowa, to czy to nie wychodzi ze strata dla mnie (chodzi mi oczywiscie
 s> o czas transmisji).

Jeśli V42bis, to nie ma strat - protokół 'sprawdza' czy jest sens kompresować i
nie kompresuje na siłę. Przy MNP5 teoretycznie transmisja może zwalniać, ale w
praktyce jest to niezauważalne.

 s> Ogólnie wiadomo, ze jezeli próbowalbym kompresowac plik
 s> juz skompresowany, to stopien kompresji bylby praktycznie zerowy, ale
 s> troszeczke czasu zostalo by stracone na - jakby sie wydawalo - na
 s> niepotrzebna kompresje. Zmierzam po prostu do pytania, czy lepiej jest miec
 s> wlaczona kompresje sprzetowa, czy tez nie? Co o tym myslicie?

Zostaw włączoną.

[...]

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)