Re: Od kogo na gieldzie komputerowej?

Autor: sipowitz (sipowitz_at_friko6.onet.pl)
Data: Sat 05 Sep 1998 - 14:05:12 MET DST

Marek Oberman napisał(a) w wiadomości:
<00ae01bdc04c$31651ec0$e783ccc2_at_fred.wonet.com.pl.wonet.com.pl>...
>Bede skladal kompa i mam pytanie,
>poniewaz kilka osob napisalo
>mi na priva, zeby kupic jednak
>wszystko na gieldzie to wyjdzie
>o 30% niz z czesci kupionych w
>sklepie.

To prawda, ale musisz liczyć się z tym, że jeżeli (mam nadzieję, że nie
będziesz musiał) zdarzy Ci się reklamacja, to będziesz musiał się nieźle
nagimnastykować. Z tego co wiem, to handlarze zwykle zciagają na giełdę
sprzęt bez papierów, często nawet kradziony i jeżeli natrafisz na coś
takiego, to masz nikłe szanse na uznanie reklamacji, nawet jeżeli będzie ona
w pełni uzasaniona. Sprawa jest prosta - kto naprawi w ramach gwarancji
nielegalnie zdobyty sprzęt. Oczywiście nie twierdzę, że wszystko co leży na
giełdowych stolikach pochodzi z przestępstwa. Są też legalni handlarze,
którzy biorą sprzęt ze sklepów, obniżają ceny do minimalnego maximum (tak
aby zapewnić sobie bardzo minimalny zysk). U nich kłopotów z reklamacjami
zwykle nie ma, ponieważ oni oddają uszkodzony sprzęt do swojego gwaranta.

>Jesli tak to prosze o namiary,
>moze na siedzibe albo gdzie
>mniej wiecej stoja w weekendy.

Jeżeli jesteś z Warszawy, to jesteś w korzystnej sytuacji. Ja na przykład
kupowałem sprzęt na giełdzie oddalonej ode mnie o 89 km. Zdarzyło mi się
kilka reklamacji i gdzy podliczyłem sobie koszty podróży z tymi kilkoma
uwalonymi podzespołami, to wyszedłem w tył, tzn. gdybym kupił składaka nawet
u najbardziej beznadziejnego handlarza w mojej miejscowości, to i tak by mi
się to bardziej opłaciło. A powiem Ci, że zasugwerowałem się bardzo niskimi
cenami i nie przemyślałem sprawy do końca.

>Chodzi mi o plyty glowne, proce,
>pamieci i wszystko co potrzeba
>do zlozenia kompa.

Już miałem okazję posiadać kilkanaście różnych podzespołów (ach te
reklamacje) i jeżeli potrzebujesz praktycznych wskazówek, to wal śmiało na
priva. Mam troszeczkę, niemiłych zresztą, doświadczeń na ten temat.

sipowitz