Re: jaki CD do zrzynania mp3 ?

Autor: Zbigniew Niedzwiedz (zoon_at_lu.onet.pl)
Data: Thu 03 Sep 1998 - 16:08:44 MET DST

On Thu, 03 Sep 1998 08:56:35 GMT, "Dobieslaw Wroblewski"
<wrobldob_at_kki.net.pl> wrote:

>A co jest w takim naglowku? Numer sciezki? Poczatkowy i koncowy sektor?
>Rozumiem, ze taki naglowek jest w tracku na oryginalnym CD i przy
>kopiowaniu
>jest on pomijany (bo z jakichs powodow moze n.p. byc "CD-specific").
>
>Dobrze rozumiem?
Nie bardzo. Numer sciezki/sektora itp. nie ma z tym nic wspolnego.
Interesuje Cie sciagniecie _zawartosci_ sciezki na dysk, czyli
nieskompresowanego dzwieku stereo 16 bit z probkowaniem 44100 Hz o
czasie rownym dlugosci sciezki na CD. To jest plik *.RAW. Microsoft
wprowadzil w Windows typ pliku *.WAV, ktory rowniez zawiera
nieskompresowane dzwieki. Poniewaz moze byc to dzwiek
mono/stereo/8bit/16bit/rozna_czestotliwosc_probkowania, to te dane (a
moze i inne, nie znam formatu pliku *.WAV) sa zawarte na pewno w jego
naglowku, nie ma tam natomiast informacji o jego pochodzeniu (o ile
wiem). Jest on krotki, kilkadziesiat bajtow (wiem, bo czasami DAC
odmawial mi sciagniecia sciezki z CD i zostawial sam naglowek).
Programy typu CDDA, WinDAC itd. dolaczaja go automatycznie, a
nagrywajace IMHO automatycznie usuwaja.

Pozdrowienia

--
zoon_at_lu.onet.pl - Zbigniew Niedzwiedz - GSM/SMS:+48601263351
Suma inteligencji na planecie jest stala. Populacja rosnie.