Re: Jaki to kabel ?

Autor: P.O.S. (posnip_at_polbox.com)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 19:39:26 MET DST

Mariusz Walec napisał(a) w wiadomości: ...
>a jakie ma byc to polaczenie pinow bo kabel juz rozkrecalem kilka razy?
>acha ma on 25 pinow i jest meski z dwoch stron

jesli jest meski to zapewne używać go będziesz jako LPT.
więc:
-do kopiowania OK (szybszy od COM bo dane idą równolegle na 8 żyłach)
-do grania nie zabardzo, gry przeważnie mają obsługę COM-ów (tylko)

a żyły połączyć należy tak:(w LPT czyli paralell czyli równoległym)

numer pinu numer pinu
w 1 wtyczce w 2 wtyczce

        1 ======= 7
        2 ======= 15
        3 ======= 13
        4 ======= 12
        5 ======= 10
        6 ======= 11
        7 ======= 1
        8 ======= 14
        9 ======= 16
       10 ======= 5
       11 ======= 6
       12 ======= 4
       13 ======= 3
       14 ======= 8
       15 ======= 2
       16 ======= 9
       17 ======= 17
       18 ======= 18
       19 ======= 19
       20 ======= 20
       21 ======= 21
       22 ======= 22
       23 ======= 23
       24 ======= 24
       25 ======= 25

A COM-y tak

     9 - 9 Serial 9 - 25 Serial 25 - 25 Serial

     2 ======= 3 2 ======= 2 2 ======== 3
     3 ======= 2 3 ======= 3 3 ======== 2
     4 ======= 6 4 ======= 6 4 ======== 5
     5 ======= 5 5 ======= 7 5 ======== 4
     6 ======= 4 6 ======= 20 6 ======== 20
     7 ======= 8 7 ======= 5 7 ======== 7
     8 ======= 7 8 ======= 4 20 ======== 6

W twoim przypadku (Mariusz Walec) ciekawym i użytecznym wyjściem (chociaż
_nie_ najtańszym) byłoby kupienie czterech (albo dwóch jakichś takich
podwójnych) wtyczek żeńskich, pocrossowania żył w twoim kablu tak jak w
pierwszym opisie, czyli zrobić z niego LPT-ka i potem w dwóch wtyczkach
połączyć żyły na czysto (1-1,2-2,3-3,...), spreparować następne dwie tak
żeby odcrossować LPT i zarazem scrossować COM-a czyli:

LPT-COM
15-3
13-2
12-5
10-4
11-20
1-7
20-6

Pokręcone ale będzie działało (chyba) chociaż pewnie lepszym (i raczej
tańszym) rozwiązaniem byłoby kupienie kabla 25-25 z żeńskimi wtyczkami (na
COM2 bo pewnie czasami chciałbyś pograć w coś z myszą)

i wtedy mógłbyś mieć połączone dwa kompy i przez COM-a i przez eLPeTeka na
raz (pierw skopiować potem pograć... :-))))

Sorry za zaśmiecanie grupy takim długim wywodem...

P.O.S.
Bartłomiej Molawka
posnip_at_polbox.com
poside_at_friko4.onet.pl