Re: Jak wyliczac objetosc ???

Autor: Romek Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Fri 31 Jul 1998 - 21:13:51 MET DST

  W ogolnosci taki algorytm nie istnieje !
  Natomiast gdy mozna zalozyc symetrie obrotowa takiej bryly [1]
 to da sie to policzyc.

  Dodatkowe pytanie: jak wprowadzasz wspolrzedne krawedzi bryly
  w rzutach bocznych ?

  Kiedys napisalismy taki program do analizowania objetosci,
  powierzchni kropel i pecherzykow utrwalonych na filmie z szybkiej
  kamery lub kamery video, potem wczytwanej do analizatora obrazu
  przez kamere tv przemyslowej (jednym slowem na koncu jest obraz
  cyfrowy + jakas metoda skalowania tego obrazu np zdjecia linijki)

[1] Dla przykladu jesli bryla jest pecherzyk powietrza lub pary w cieczy
   lub kropla cieczy w gazie to wskutek dzialania sil napiecia
   powierzchniowego, to mozna zalozyc, ze te sily powoduja przybranie
   przez krople ksztaltu osiowo symetrycznego. Os obrotu pokrywa sie
   najczesiej z kierunkiem dzialania innych sil zewnetrznych np. sily
   Archimedesa (pecherzyk w cieczy) lub sily ciezkosci (kropla wody
  wiszaca na koncu igly)

BTW Nie czytam teraz regularnie listy (ciut tego za duzo) wiec
    jesli ktos cos ode mnie chce to zapraszam na e-mail :)

--
Romuald Zylla
Tech. Univ. of Lodz.