Błąd "tracking servo failure" na Yamaha CRW226t

Autor: Janusz (tiko_at_vossnet.de)
Data: Thu 30 Jul 1998 - 23:16:49 MET DST

Od niedawna posiadam nagrywarkę SCSI Yamaha 2260t i po dwóch dniach spotkały
mnie pierwsze błędy.
Przy nagrywaniu płyt Audio zaczął pojawiać się błąd j.w. (tracking servo
failure). Najczęściej wyskakuje pod koniec płyty i to z reguły w okolicach
74 minuty. Chociaż nie zawsze - raz nagrywarka zgłosiła go na samym
początku, przed rozpoczęciem nagrywania.
Błąd należy do tych uciążliwych - wyskakuje gdy mu się zechce - przy testach
z płytami CDRW dość rzadko (1 na 5) ale przy zwykłach CDR już częściej.

Używam do nagrywania WinOnCD v3.5 (dołączonego do nagrywarki). Mam P-200, 64
RAM, HDD 7,6 GB Quantum.

Pisałem do CeQuadrat (producent WinOnCD) ale mnie zbyli, że nagrywrka nie
radzi sobie z moimi płytami i żebym zaczął używać innych - co jest bzdurą -
używałem różnych płyt CDR jak i CDRW i błąd nie zależał od jakiegoś
konkretnego rodzaju płyty.

                                        Z góry dziekuję za wszelką pomoc

Janusz

PS. Nazwa błędu sugerowałaby niepoprawne działanie mechanizmu przesuwu
"głowicy", ale chciałbym coś więcej o tym wiedzieć zanim oddam sprzęt do
roklamacji (pewnikiem na kilka tygodni ;-(