Re: Pentium II i programy dosowe

Autor: Michał Kochanowicz (komichal_at_polbox.com)
Data: Wed 29 Jul 1998 - 14:57:41 MET DST

Andrzej Lichtarski napisał(a) w wiadomości:
<01bdb733$d076bea0$6ef1cdc3_at_lichtara>...
>Mam komputer Pentium II 266, niektóre programy wywoluja blad
>runtime error 200 i jakis adres . Na innych komputerach (Cyrix, AMD)
>jest w porządku. Może ktos wie w czym tkwi problem.

RunTime error 200 to błąd dzielenia przez zero. Programy w Borland/Turbo
Pascalu zawierające unit CRT na początku testują prędkość komputera, co
potrzebne jest przy pętlach opóźniających. Tyle że PII jest szybszy niż w
1992 byli to sobie w stanie wyobrazić programiści ś.p. Borlanda i procedurka
się przekręca. Jeśli gdzieś w kodzie programu jest wywołanie procedury
Delay() (właśnie pętla opóźniająca) to następuję w/w błąd.

Co z tym można zrobić?
  1. Spowolnić procesor (hmmmm......), wyłączając cache, spowalniając zegar.
  2. Poszukać patcha, ale pewnie wymaga on ponownego skompilowania programu,
więc jeśli masz źródła to OK, ale jeśli nie.... to patrz punkt 1 :(

Pozdrawiam

Michał Kochanowicz
komichal_at_polbox.com
komichal_at_friko2.onet.pl