Re: listwy zasilające

Autor: Jaroslaw Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Mon 27 Jul 1998 - 14:11:36 MET DST

Mon, 27 Jul 1998 10:12:39 +0200, "Harry" <misiektt_at_friko.onet.pl>
napisał(-a):

>domowych bezpiecznikow automatycznych.
>chodzilo.
>A moze by tak sie zabawic w majsterkowicza i zrobic taki ukladzik
>na przekazniku? Przekaznik by sie sam podtrzymywal do czasu
>zaniku fazy, a potem to juz by go trzeba "pobudzic" jakims
>przyciskiem. Wydaje mi sie to bardzo proste.
I jest bardzo proste. Przez jedn± parę styków zwart± je¶li stycznik
jest zasilany z równolegle podł±czonym "przycikiem dzwonkowym"
wł±czamy do sieci cewkę stycznika. Inna para (lub pary) styków
wł±czaj± napięcie na gniazda odbiorcze.
Przy pojawieniu się pr±du należy na moment wcisn±ć przycisk. Cewka
zostanie zasilona i jej styki (dzięki równoległemu poł±czeniu z
przyciskiem) spowoduj± przepływ pr±du przez uzwojenie również po
zwolnieniu przycisku. W razie zaniku pr±du stycznik "pu¶ci" styki i po
wł±czeniu napięcia pr±d nie będzie płyn±ł.

-
Jarek Andrzejewski

--
Wyslano przez Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.net.pl