Re: Co sadzicie o Asus Video 3D Explorer?

Autor: ElFi (elfi_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 27 Jul 1998 - 11:47:01 MET DST

>Niejaki Zbig napisał:
>Karta z Rivą 128 to dobry pomysł. Asus jednak nie koniecznie. Omal go nie
>kupilem, ale zdecydowałem się na Elsę Victory Erazor (z video i/o), bo
>przeczytałem komentaze, że 3Dexplorer to najsłabsza karta na rivie, bez
>oprogramowania w pakiecie, z pierwszą wersją sterowników, gdy inni
>producenci już opracowują wersję trecia. Podobno w ogóle brak jest
>sterowników OpenGL itd.

Niewytrzymałem i sprostowuję!

Asus 3DexPlorer3000 w testach średnio plasuje się na drugim miejscu po
Diamond Viper. Karta jest droga (chociaż ...) bo produkowana w małych
ilościach i raczej trudno ją kupić (w Polsce).
O sterownikach...
1. Pewnie wyżej wspomniany kolega nie wie, że firma ASUS we wspólprzcy z
NVIDIA opracowała OpenGL w wersji alpha i dołączała go do karty już w 97
r., kiedy innym producentom kart na RIVA128 OpenGL się jeszcze nie śnił.
Oczywiste jest, że obecne sterowniki mają pełny OpenGL.
2. ASUS dołącza nie przerabiane sterowniki z oryginalnymi plikami NVIDII.
Oznacza to, że jak tylko NVIDIA wypuszcza nowe sterowniki to można je
bezpośrednio podrzucić do katalogu >>System<< (pod dosem) i po ponownym
uruchomieniu mamy nowe drivery.
W przypadku Diamonda, STB lub ELSY trzeba czekać, aż zaimplementują nowe
pliki do swoich sterowników i wrzucą na sieć.
3. Najbardziej oporna karta STB VELOCITY 128 nieraz nie chce się
instalować: szczególnie na płytach TX pod Win95. Właśnie na sterownikach
ASUSa kartę można uruchomić w 100% przypadków (oczywiście system widzi
wtedy kartę ASUS ale działa).
4. Przy sterownikach ASUS nie trzeba kombinować z polską klawiaturą pod
win95. Instaluje się poprawnie dzięki "osobliwemu" instalerowi ASUSa.

No, dosyć gmerania. Pozdrawiam wszystkich!

--
M.Jasinski