Re: Partycjonowanie dysku

Autor: Artur Dziubinski (artur_at_plaza.com.pl)
Data: Mon 27 Jul 1998 - 10:08:36 MET DST

Łukasz Bajoński <lbajon_at_sgh.waw.pl> napisał(a) w artykule
<35c3a5a4.11805371_at_news.tpsa.pl>...

> Nie ma problemu, byle jedna z nich była pusta :)

Niekoniecznie, wystarczy trochę wolnego miejsca na jednej z nich i trochę
wiecej wolnego czasu.

Przykład:
1 partycja 900 MB w tym 300 free
2 partycja 800 MB w tym 0 free
i chcemy mieć jedna, wiec przenosimy dane z 2 na 1 i zostaje nam na 2
jeszcze 500 MB danych i 300 MB wolnego miejsca, na 2 partycji przesuwamy
dane do jej końca (wolne miejsce jest na początku partycji), a następnie
pomniejszamy 2 partycje do rozmiarów zajmowanych przez dane, potem
powiększamy partycje 1 o wolne miejsce pomiędzy partycjami powstałe w
wyniku zmniejszenia partycji 1 i znowu na wolne miejsce 1 partycji
przenosimy dane z 2 itd.
Powyższe czynności powtarzamy do momentu uzyskania jednej partycji.

UWAGA !!! Nie pracuj na wersji 3.0, ponieważ potrafi ona w trakcie
przesuwania danych wewnątrz parycji przerwać operację i utracisz wszystkie
dane (mi się tak stało z partycją NTFS), ściągnij sobie patcha do wersji
3.05 z www.powerquest.com (wielkość ok. 1 MB).