Re: Migoczący ekran...

Autor: Xylodius (xylodius_at_prodigy.net)
Data: Sat 25 Jul 1998 - 06:07:22 MET DST

Pawel Tadejko wrote in message <3.0.32.19980724095647.008f5e20_at_box.zetobi.com.pl>...
>Hi !!!

>Ano tak, ze obraz telewizyjny jest wyswietlany z czestotlowoscia
>50 Hz, ale interlace (najpierw parzyste, pozniej nieparzyste)

interlaced

>Jak sie przyjrzec z bliska to mozna zauwazyc

nikt nie siedzi 5cm od ekranu, tak jak niektorzy przy kompach :)))

>Natomiast w telewizorach 100Hz kazda linia jest powtarzana dwa razy
>Obraz wtedy wyglada naprawde swietnie (stabilnosc)

Nie powtarzana 2x tylko nie ma juz przeplotu (non-interlaced).
I dlatego obraz jest wyrazistszy.

CZytajcie dokladnie: 24fps - frames per second - klatek na sekunde obrazu ruchomego. a nie chodzi mi o czestotliwosci
odchylania pionowego. To ze 50Hz maja TV i nie mrugaja to wynika tylko z faktu ze sa zsynchronizowane z siecia. Np.
w USA jest 60Hz i tez nie migocze. Podlacz sobie telewizor nie do sieci tylko przez generator i zjedz czestotliwoscia ze 2Hz w gore lub w dol - od razu nie bedziesz mogl na to patrzec.

Pozdrawiam
Xylodius
xylodius_at_prodigy.net