Uszkodzone DIMMy ???

Autor: Chicken (chicken_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 22 Jul 1998 - 15:05:20 MET DST

Kupiłem 2 DIMMy, po 32 MB każdy, marki SIEMENS o symbolu HYB39S16800T-8.
Przy okazji nowe był też AMD K6-2 266 i płyta SHUTTLE HOT-591P (Via MVP3).
Po zamonotowaniu płyty i procka uruchomiłem PeCeta - wszystko ok, system
wykrył 64 MB. Jednak po pięciu-dziesięciu minutach Windows się sypał, przy
uruchamianiu w trybie SAFE MODE himem.sys wywalał error z pamiecią o adresie
03E6806 lub 03F6806. Z początku pomyślałem - procek był podkręcony do 300
Mhz - no to w dół go do 133 Mhz - tu RAM pracował stabilnie jakieś 20 minut
a później znowu wszystko się sypie. Wymieniłem wiatrak na kolubrynę 300 Mhz
ready, dodałem jeszcze trochę silikonu i dalej to samo!!!
No to won z DIMMami - włożyłem 2 x 4 MB EDO - system chodzi niezwykle
stabilnie i jest ok.
Z tymi 2 DIMMami poszedłem do 2 kumpli. Na płycie z Intel TX i P166 MMX po
20 minutach system się zawiesił. U drugiego na płycie Intel VX z Cyrix 6x86
133 MHz też po ok. 20 minutach system się sypnął.
Dziś kupiłem nowego 32 MB DIMMa (żeby wymienić stare lub odzyska kasę muszę
jechać 150 km), też SIEMENSy, ale o symbolu HYB39S16800AT-10.
Jest super - żadnych problemów, nawet na 300 Mhz przy 100 Mhz dla DIMMa.

Pytanie - co jest ze starymi DIMMami ? Oba są chyba uszkodzone (sprawdzałem
w różnych bankach każdy osobno) albo błąd fabryczny.

Chicken
e-mail: chicken_at_alpha.net.pl
icq uin: 4055476