Re: RAM - test

Autor: Xylodius (xylodius_at_prodigy.net)
Data: Sat 18 Jul 1998 - 08:01:43 MET DST

>RAM'u NIGDY nie przetestuje w specjalnym urzadzeniu, a przynajmniej nie pod
>katem _uzywalnosci z konkretna plyta glowna_.

Wlasnie o to chodzi. Kazda plyta ma tylko ograniczony zestaw ustawien. A w testerze masz wszystkie jakie tylko sa mozliwe.
NP Timing masz od 0.1ns do okolo 1000ns. ustawiasz tez odstep miedzy cyklami, czestotliwosci, etc.

>Moge Ci pokazac kosci RAM ktore kiedys chodzily u mnie i nadal beda chodzily
>bezblednie na dziesieciu innych komputerach, a obecnie na moim sie wywalaja juz
>na tescie biosu (POST)...

Widocznie po czasie na skutek ciaglych zmian temperatury (ciagle rozciaganie i kurczenie sie scalaka przez nagrzewanie sie go podczas pracy i ochladzanie po wylaczeniu) pamiec stracila swe pierwotne wlasciwosci lub doznala uszkodzen.
Wniosek - malo precyzyjnie wykonane moduly lub same kosci, czyli po prostu chalowata pamiec. Najprawdopodobiniej padly
kondensatory/rezystory stabilizujace zasilanie modulu.

>Plyty glowne maja bardzo rozne wymagania odnosnie parametrow RAM i to
>parametrow lezacych poza zakresem nastaw w bios.

Wlasnie do tego sluzy tester jako ze mozna nim sprawdzic wszystkie mozliwe ustawienia i ich kombinacje.

Xylodius
xylodius_at_prodigy.net