Re: DMA Mode 2..co to jest???

Autor: Łukasz Cielecki (mrluck_at_uwleg.legnica.ids.edu.pl)
Data: Mon 13 Jul 1998 - 19:48:04 MET DST

    Witam!

Silver wrote:

> Tyle to tez wiem! Ale nie jest to pewnie to samo co PIO..czyz nie...?!

No wlasnie! Bo PIO uzywa procka!PIO: Programmed Input/Output => transfer odbywa
sie czysto programowo
DMA: Direct Memory Access => Poprzez wlasny kanal dostepu do pamieci

> Cos mi sie tu niezgadza...jedni pisza ze te DMA Mode 2 to Ultra DMA wiec jak
> to wreszcie jest.

Spoko spoko! DMA 2 => juz sprawdzilem - max transfer 8,4 MB/sUDMA => ponad
33MB/s
To na pewno nie to samo :)

> W instrukcji pisze tak:
> "This controller supports PIO Modes 3 and 4, and DMA Mode 2 for otimized
> system perfomance."

PIO 3 => 11 MB/sPIO 4 => 16,6 MB/s

> Wiec wyjasnijcie co to wrezscie jest??????Plizzzzz

 To jest to w jaki sposob dane plyna z twego twardziela do pamieci! Przy DMA nie
obciazaja procka wiec jest niby spoko metoda na systemy wielozadaniowe.
Najlepiej sprawdzic co moze twardziel, a co plyta (i BIOS) ... i wybrac cos
najlepszego.

--
Łukasz "Mr Luck" Cielecki       UIN: 8949595
mrluck_at_uwleg.legnica.ids.edu.pl