Pamięci DIMM

Autor: Grzesiek W. (wisz_at_friko2.onet.pl)
Data: Sun 12 Jul 1998 - 15:23:23 MET DST

Hej!
Przedstawiam poniżej "mrożącą krew w żyłach" historię jak to pamięci DIMM
pewnej firmy pracować nie chciały. Nabyłem niedawno na "Grzybie" pamięci
DIMM-SDRAM (1x64MB - szesnaście "grubych kostek" po obu stronach listwy
łącznie)firmy ACTCTS u ... (nazwy sprzedawcy z litości nie wspomnę) z
gwarancją. Po przybyciu do domu pojąłem próbę instalacji w płycie głównej
PA2007. Niestety, podczas "power on self test" pamięci zgłaszały się jako
16MB?! Eksperyment powtórzyłem na Lucky Star 5I-VX1C ver.1.1. Rezultat -
pamięci wcale nie było widać. Ta sama próba powtórzona u jednego z kumpli na
płycie TX-owej dała identyczny wynik. U innego, też na płycie TX-owej (chyba
Soyo), "power on self test" przeszły prawidłowo - zliczył do 64MB, ale
system WinNT nie zainstalował się (sygnalizacja błędu). Jak się później
okazało problemy z pamięciami tej firmy miałem nie tylko ja. Na szczęście,
udało mi się pamięci zareklamować u sprzedawcy i w ramach reklamacji
dostałem DIMM-SDRAM firmy SIEMENS HYB39S16400AT-10 (1x64MB -32 "kostki SMD"
po obu stronach listwy łącznie). Te zadziałały w płycie 5I-VX1C prawidłowo.
Tak kończy się ta historia - "..... a potem pamięć i płyta żyli razem długo
i szczęśliwie....".
Wnioski: od wyrobów ACTCTS lepiej trzymać się z daleka!
Pytanie: czy ktoś wie coś więcej o wymienionych powyżej pamięciach SIEMENSA?

Pozdrawiam, Grzesiek.