Re: Troche o pamieciach DIMM.

Autor: Krzysztof Pralat (qservice_at_sylaba.poznan.pl)
Data: Sat 11 Jul 1998 - 09:53:06 MET DST

>To ja mam ciekawe pytanie.
>Czemu moje pamieci firmy Mikron ( MT ) , o oznaczeniach
>48LC2M8A1 - 10 S. Maja wielka naklejke PC100 i sa sprzedawane jako
>specjalnie dedykowane dla plyt BX.
>Moze to "S" na koncu daje jakas roznice.
>Wedlug spisu Granela mikrony z onaczeniem -10 nie sa PC100.
>
>Moze tez oszukiwac firma sprzedajaca te pamieci.
>( Gdanska hurtownia MSD).
> Bardzo prosilbym o wyjasnienie moich watpliwosci.

Sa to bardzo dobre pamieci, ktore WYTRZYMUJA czestotliwosc szyny nawet do
stukilkunastu megahercow. Natomiast, twierdzenie ze sa one 100MHz jest
naduzyciem. Zaklada sie, ze pamiec 100MHz to pamiec pracujaca stabilnie
przy minimum 125MHz (oznaczenie -8 lub nizsze) i czasie dostepu nie
dluzszym niz 6ns.
Co do uczciwosci to... Pamieci 100MHz sa nowoscia i jej specyfikacje
trudniej znalezc niz procesorow (nie wspominajac o enigmatycznych
oznaczeniach na modulach). Brak wiedzy pozwala niektorym firmom na
wykazanie pewnej przedsiebiorczosci.
- "No, bo Panie, jezeli to nie jest pamiec 100MHz to dlaczego ten komputer
dziala na 3x100MHz" - z zycia wziete.

Krzychu