Re: SB 32 lub 64 a FM w DOSie

Autor: Przemysław Płaskowicki (przepla_at_polbox.com)
Data: Fri 10 Jul 1998 - 16:35:33 MET DST

Slayer napisał(a) w wiadomości:
<6o4kok$8ng$1_at_korweta.task.gda.pl>...

>Piotr Szczesnik napisał(a) w wiadomoœci:
><35a71105.10215555_at_news.icm.edu.pl>...

>SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 E620 T6
>SET MIDI=SYNTH:1 MAP:E MODE:0
>SET SOUND=C:\PROGRA~1\CREATIVE\CTSND
>c:\sb16\diagnose.exe /s
>c:\sb16\mixerset.exe /p /q
>c:\sb16\ctcm.exe
>c:\sb16\aweutil.com /s
>
>Szczegolnie wazny jest plik ctcm.exe. Jest on dostrczany wraz z
driverami do
>SB AWE 64. W wersji SB 32 nazywa sie inaczej i sa klopolty z jego
>instalacja. ( potrzbnyjest wczsniej zainstalowany jakis program do
> [...]
problemow.

Abstrahując od tego, że aby osiągnąć efekt opisany w temacie
wystarczy (jak już napisano w innym poście) po prostu skonfigurować
odpowiednio grę (mając uprzednio właściwie podaną zmienną
środowiskową BLASTER), mam uwagi formalne :
1. Ctcm.exe (poprzednio dostępny jako ctpnp.exe) po prostu ustala
wartość zmiennej środowiskowej BLASTER na wartości IRQ i DMA które
są aktualnie przypisane karcie, jeśli jest to karta PnP i jak wynika
z mojego doświadczenia wystarczy stosować w AUTOEXECU jedną z
linijek albo SET BLASTER=..... albo ctcm.exe (bo obie robią to
samo).
2. Ctcm.exe jest już dostępny w Creativie w pakiecie uaktualnień do
SB16/SB32/SB32AWE.
3. Pozostałe pliki są niepotrzebne w większości gier bo:
a) SET SOUND podaje DOS-owym użytkom SB miejsce gdzie są drivery do
tych użytków,
b) SET MIDI opisuje tryb emulacji General Midi (większość gier po 95
roku tego nie potrzebuje),
c) mixerset.exe ustawia głośność karty dźwiękowej (w większości
przypadków wystarczy do tego sama gra),
d) aweutil inicjalizuje kartę (też nowsze gry po 95 nie potrzebują
tego),
e) z kolei diagnose /s (jak podaje readme) jest potrzebne tylko
użytkownikom SB16.

Pozdrawiam,
Przemysław Płaskowicki
przepla_at_polbox.com albo przepla_at_kki.net.pl
(UIN 13313592)