Re: Matrox G200

Autor: Przemas (przemasb_at_bbs.chip.pl)
Data: Fri 10 Jul 1998 - 13:50:56 MET DST

Bartosz Jurewicz napisał(a) w wiadomości:
<35a5207a.11354198_at_news.task.gda.pl>...
>Prosze wpasc na www.tomshardware.com ( video guide
>) i zobaczyc co pisze o G200. Wyglada na to, ze
>mimo niedopracowanych jeszcze sterownikow jest to
>wspaniala karta 2d/3d. Traci najmniej na
>wydajnosci po przejsciu z P2 400 na P2 233, osiaga
>ok. 90 % wydajnosci Voodoo 2, jest mniej zalezna
>od procesora, pracuje na AGP, jakosc obrazu
>najlepsza ze wszystkich testowanych, obsluguje
>wiecej efektow od V2. Jesli dodamy dobre ( jak
>zawsze u Matroxa ) sterowniki to okazuje sie ,ze
>mamy karte cud ! Wprawdzie moze kosztowac duzo,
>przez co niektorzy wybiora V2, ale G200 to 2d/3d i
> [...]
Te testy przeprowadzone zostaly i opublikowane jakis czas temu. Dość
drobiazgowy test zostal zamieszczony także na www.fastgraphics.com .
Człowiek, który je przeprowadził podkreślał bardzo wysoką wydajność 2D,
bardzo dobrą (lepszą niż w przypadku innych kart) jakość obrazu.
Zastrzeżenia miał do wydajności, ale testował wczesną wersję tej karty (beta
czip i drajwery). Np w Incoming 1027*786 uzyskał 24 fps. Dzisiaj
przeczytałem na www.matroxusers.com, że obecna wydajność to 60 fps w
1024*786. Można w to wierzyć lub nie, ale było do przewidzenia, że osiągi
się polepszą. Na razie z zamieszczanych na tej stronie testów wynika, że
osiągi V2 i G200 w przypadku gier D3D są bardzo zbliżone. Drajwer OpenGL ICD
będzie gotowy prawdopodobnie we wrześniu, nie wiem czy wcześniej będzie
dostępny jakis MCD (mniej efektów, słabsza wydajność), ale na pewno G200
będzie miała mniejszą wydajność w Kwaku niż V2 z racji tego, że na
przetworzenie piksela w przypadku multiteksturowania G200 potrzebuje 2 cykli
a V2 jednego (ważne w przypadku gier takich jak Quake czy przyszłych,
korzystających z DirectX 6.0). Co do cen: Millenium G200 i Mystique G200
mają kosztować 149$ a gdzieś nawet przeczytałem, że OEM-y 120$. Nie jest to
dużo, to raczej V2 będzie musiało stanieć.

>PS. Riva ZX byla "prerelease" ale wersja finalna
>chyba nie zagrozi G200.

Na pewno nie zagrozi :) Zresztą zapowiedzi gości z nVidii poważnie traktować
się nie da.

Pozdrawiam

Przemysław Barwaniec
przemasb_at_bbs.chip.pl