Cyrix (IBMa) Cyrixowi nie rowny ?

Autor: Wojciech Wolnik (wolus_at_mim.pcz.czest.pl)
Data: Thu 09 Jul 1998 - 15:16:43 MET DST

Czesc
Czy moze mi ktos wyjasnic nastepujace zjawisko:

posiadam Cyrixa 200MX (z npisem Cyrix)ustawionego jako 233
a ostatnio wpadl mi w rece procesor Cyrix 233MX z ta tylko roznica ze z
napisem IBMa,
a poniewaz czlowiekowi z natury zawsze malo wiec wlozylem go do
komputera na poczatek nie
zmieniajac zadnych ustawien czyli prawidlowo jako 233 (2,5 x 75Mhz) i po

wlaczeniu
testu Nu W95 wskaznik wydajnosci systemu pokazywal mi wartosc ok. 60
czyli tak jak
w poprzednim procku przy ustawieniu jako 200MX. (nie tego sie
spodziewalem)
Dopieru po ustawieniu jako 266MX (3 x 75Mhz) wskaznik byl zblizony
do poprzednika ustawianego na 233 a nawet minimalnie lepszy tj. ok 70.

Co jest grane ?! Na 200MX jest znak Cyrixa a na 233MX IBMa
Podobno to ten sam typ procesora, okazuje sie jednak ze sa roznice na
niekorzysc IBMa przynajmniej na tym tescie.
Co o tym myslicie ?
Czyzby Cyrix Cyrixowi nie rowny ?

wolus_at_mim.pcz.czest.pl