Re: ha...znowu dyski !!?

Autor: Pascal (pascal_at_polbox.comxyz)
Data: Wed 08 Jul 1998 - 20:21:27 MET DST

Caviary się psują ?
Przez 7 lat pracy zamontowałem sprzedałem i zamontowałem u klientów poand
1000 dysków.
Oto moje obserwacje co do awaryjności.
Po 4-6 latach pracy (mówimy o komputerach pracujących non-stop, lub
conajmniej 13 godz na dobę) pada prawie każdy dysk.

Seagaty, dawniej były wolne, toporne i średnio zawodne, ostatnio szybsze,
stabilne ale nie odporne na temperaturę.

Qantum, jeżeli już myśleć to tylko o serii BigFoot, pracują stabilnie nie
mając wyżyłowanych parametrów

Maxtor, dawniej dobre teraz nie wiem nie kupuję.

Fujitsu, dyski o 5 letniej gwarancji, odporne na temperaturę, niezawodne.
    Ostatnio (2 lata) z ok. 80 zamontowanych: 2 nie ruszyły w ogóle, 1
poleciała elektronika (po zmianie dysk pracuje dalej).
    4,3 GB UDMA cena sugerowana ok. 590 + VAT

Western Digital, od lat na runku i na wyokiej pozycji, niezawodne(*) dyski
szczególnie serii Piranha, Caviar i Enterprise (SCSI).
    Ostatnio (2 lata) z ok. 200 zamontowanych: 3 nie ruszyły w ogóle, 1
poleciała mechanika (klient przyznał się, że przy przeprowadze komputer
oberwał doniczką), 5 elektronika (po wymianie pracują).
    (*) wszytkie powyższe uwagi stosują się do kanału dystrybucyjnego
autoryzowanego przez WD. Co do dysków z poza tego kanału to nabyłem ich 20 z
czego 19 zwróciłem w ciągu 3 miesięcy (reklamacje) 1 pracuje już 3 lata.
UWAGA! Na giełdach (ze względu na cenę) są głównie dyski spoza
autoryzowanego kanału.
    4,3 GB UDMA cena sugerowana ok. 630 + VAT

Pascal
pascal_at_polbox.comxyz
(remove xyz) (usuń xyz)