Re: Velocity 128 + VIA VP-3 >>> historia prawdziwa.

Autor: T.Zon (zonzi_at_friko3.onet.pl)
Data: Wed 08 Jul 1998 - 12:29:08 MET DST

Darek Porczyński <darep_at_friko.onet.pl> napisał(a) w artykule
<01bda9f6$0ec54460$34f174c3_at_default>...
> SDRAM Cycle Lenght : 2
> Cache Sustained 3T write : Disabled
                                                  **********
Ta opcja moze sprawiac problemy z niektorymi pamieciami. Z tego
co sie orientuje to jest wybor pomiedzy Write through albo Write
Back cache jezeli ustawione na Disabled. Poprawcie mnie jesli
sie myle !!1

> Video BIOS Cacheable : Disabled
> System BIOS Cacheable : Disabled
> AGP Aperture Size : 8M
                                                *****
Na poczatek ustaw na 64 a pozniej poeksperymentuj co Ci daje
wieksza wydajnosc.

> 1.Instalacja Win,95 (język Angielski(Międzynarodowy),
klawiatura Angielska
> US)
> System wykryl karte grafiki jako "Standardowa karta
graficzna PCI (VGA)".
> 2.Zmiana karty na "Standardowa karta graficzna (VGA)".

Niepotrzebnie :-))). OK reszta <ciach>

Ustaw na standard PCI VGA i przygotuj swoja Windoze na AGP.
Oprocz konfliktow z PCI bridge wszystko inne powinno byc OK.

Sprawdz czy do Twojej plyty nie ma nowego BIOS-a ktory poprawia
instalacje AGP. Zainstaluj USB update , pojawi Ci sie USB device
manager albo cos takiego w wlasciwosciach systemu. Ustaw USB na
enabled w Biosie.
I po kolei

Odinstaluj Vision. Ten program jest do kitu i praktycznie nic Ci
nie daje oprocz duuzego bolu glowy i klopotow w wiekszosci
programow. Wywal z Windows/system pliki zaczynajace sie od STB i
NV3. Usun z rejestru wszystkie odwolania do STB i Nvidia

VIA PCI bridge patch acpi.zip (powinien byc na krazku z plyta)
DirectX 5.x
Sterowniki do karty. Wersja 1.80 STB jest OK ale Nvidii release
2 moga byc lepsze. Zobacz na http://www.rivazone.com

Zainstaluj VIA AGP driver ver 2.6 agpvxd26.exe (Win 95/98)

I jezeli masz VT82C586B southbridge chip to jeszcze VIA IrQ
Routing Miniport Driver (for Win95/98)
virq11.zip

Taka kolejnosc jest zalecana przez VIA http://www.via.com.tw ale
ja bym sugerowal przeinstalowanie DirectX jeszcze raz na koniec.

Teraz zostaje Ci ustawic odpowiednie odswiezanie w
zaawansowanych wlasciwosciach Ekranu i heja.

> Dobra, dobra, wszystko ladnie pieknie ale co z
OpenGL..................
> Na razie do tego nie doszedlem............

OpenGL jezeli masz zainstalowane sterowniki Nvidii albo 1.80 STB
to wystarczy ustawic kolor na 16 bit i keep fraggin :-))) dobrze
by bylo zainstalowac programik idgamma bo standardowo Quake jest
ciemny strasznie a suwak do gammy rozjasnia tez Windowsy.

> Jeszcze jest duzo do zrobienia........
> Visual appearance, 96.30, percent |

Musisz miec 100. Nie ma 100 % = zle zainstalowane sterowniki.

Powodzenia.

--
ZoNzi
zonzi_at_friko3.onet.pl