Re: Wyswietlacz

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 07 Jul 1998 - 18:26:18 MET DST

Dnia Tue, 07 Jul 1998 11:29:36 +0200, Paweł Boguszewski napisał(a):

>Dla mnie bomba. Może masz jakiś schemat tego termometru, najlepiej
>uwzględniający polskie realia, to znaczy, żeby można było dostać podzespoły.

Największy kłopot jest z samym przetwornikiem LM35A. Ja obeszłem w jego
poszukiwaniu kilka sklepów i w jednym udało mi się go kupić. Jak
dostaniesz tego LM'a to już z innymi elementami nie ma problemu.

>W jaki sposób zamieniłeś wszkazania woltomierza na cyferki? (przetwornik
>A/C?)

ICL7107 to własnie przetwornik a/c z możliwością podłączenia
wyświetlaczy LED

W sumie to o tym termometrze przeczytałem w którejś Elektronice
Praktycznej z tego roku, więc kit do poskładania można kupić w sklepach,
które zajmują się sprzedażą kitów AVT lub zamówić bezpośrednio ze strony
www Elektroniki Praktycznej. Ja akurat miałem już taki woltomierz
zrobiony, więc dokupiłem tylko LM35 i podłączyłem wyświetlacze.
Zeskanowany schemat posyłam na priv'a.

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski