Re: Wyswietlacz

Autor: Zbigniew Niedzwiedz (zoon_at_lu.onet.pl)
Data: Tue 07 Jul 1998 - 15:42:15 MET DST

On 7 Jul 1998 02:15:41 +0200, kaszel_at_friko.onet.pl (Tomasz Stiller)
wrote:

>Heh ja mam rozpiske , tylko sposob w jakim przedstawiono konfiguracje
>nienadaje sie na przepisanie tego w jakis sensowny sposob :( (full cyferek,
>literek tabelki .... )

Oj nie tak, panowie...
Blok jumperkow (podwojny rzad pinow) odpowiada za jedna cyfre. Kazdy
segment wyswietlacza jest sterowany przez 4 piny, sa one ulozone w
ksztalcie litery T (nastepny segment to T obrocone o 180 stopni, potem
znowu T itd.).
np.
 1 1 1 2 3 3 3 4
   1 2 2 2 3 4 4 4 itd.
Istotne jest polaczenie (badz jego brak) srodkowego pinu z bocznymi
lub dolnym.
Jezeli zworki nie ma, segment nie swieci.
Jezeli zworka jest ustawiona pionowo, segment swieci w trybie Normal i
Turbo.
Jezeli zworka jest ustawiona poziomo, segment swieci w jednym z trybow
(Normal lub Turbo) - wystarczy sprawdzic 1 segment.

Najlepiej jest wymontowac wyswietlacz, ustawic i zamontowac.

--
zoon_at_lu.onet.pl - Zbigniew Niedzwiedz - GSM/SMS:+48601263351
Suma inteligencji na planecie jest stala. Populacja rosnie.