Re: Wyswietlacz

Autor: Michał Zielinski (zielinski_at_ckzeto.com.pl)
Data: Tue 07 Jul 1998 - 12:44:27 MET DST

>Chcialbym sie dowiedziec w jaki sposob ingerowac w wyswietlacz na
>obudowie kompa? (ten z cyframi )

Najlepiej za pomoca schematu , do wyciagnieacia w serwisie lub w sklepie ,
przychodzi czasami razem z obudowa.Ogolnie schemat postepowania jest taki:

1. Ustalasz co ma sie swiecic i co ma gasnac przy wlaczaniu wylaczani
turbo.Wyswietlacz 7-segmentowy wyglada tak:

    ---
   | |
  f| g |b
    ---
   | |
  e| d |c
    ---

przykladowo chcesz zmieniac cyfre z 3 na 2

patrzysz w tabelke na przecieciu 3 i 2 i wyczytujesz:

3a 3b 1c 3d 2e 3g (to sa wartosci przykladowe, wziete z mojego schematu
wyswietl)

Na schemacie maz tez podane rozmieszczenie zworek na wyswietlaczu.

pierwsza linijka zworek od dolu to jedynki, druga to dziesiatki. Setki albo
maja cala linijke przy wyswietlaniu alej cyfry , albo kilka zworek przy
wyswietlaniu 1.

Poza tym, zworki oznaczone sa na wyswietlaczu. Dalsza dyskusja na priv,
zapraszam.

> Co typ to inaczej :-( Chociaż na niektórych widziałem namalowane ładnie
> oznakowanie poszczególnych segmentów.

> Kiedyś coś takiego widziałem :-)

> BTW, mi ten wyświetlacz służy jako termometr temperatury procka.
> Przetwornik temperatura/napięcie LM35A kosztuje coś około 10 zł, do tego
> woltomierz na ICL 7107 i termometr gotowy :-)

> Pozdrowienia z Katowic
> --
> Piotr Kozłowski
> siwus_at_priv.onet.pl * UIN:14466572
> http://priv.onet.pl/ka/siwus

Pozdrowienia

Michal Zielinski zielinski_at_ckzeto.com.pl

Odpowiadajac usun REMOVE_ME z adresu
Microsoft Windows 95:
               What do I have to fix today?