Re: news.lublin.pl

Autor: Przemysław Płaskowicki (przepla_at_polbox.com)
Data: Mon 06 Jul 1998 - 21:00:39 MET DST

>Dla osób spoza Lublina :(

Przejrzałem FAQ i pisze tam że:
1. Zależy to od lokalizacji: masz dostęp do najbliższego serwera.
2. Skoro korzystasz z 0-20... to twoim najbliższym serwerem jest
news.tpnet.pl; pozostałe serwery są serwerami albo lokalnych
providerów, albo NASK-u (a cała komunikacja z NASK-iem TPNET-owców
idzie przez bramkę w Warszawie, lub ewentualnie przez lokalne bramki
dla lokalnych serwerów NASK-u). Stąd (aby nie generować dodatkowego
trafficu) poza Lublinianie (albo osoby mające niewłaściwe IP) nie
mogą postować na news.lublin.pl.
3. Mój provider jest podłączony do TPNET-u, stąd podczas ostatnich
kłopotów z news.tpnet.pl poszukiwałem różnych sensownych (poza
TPNET-owskich) serwerów news. Postować można TYLKO (a sprawdziłem
WSZYSTKIE wylistowne na FAQ serwery) na news.micro-net.net (bardzo
wooolno), i na zapasowy serwer TPNET-u (news2.tpnet.pl) (ten z kolei
nie jest tam wypisany).
Ale ja jestem w Szczecinie i tak się przedstawia sytuacja u mnie,
(być może (a nawet na pewno)) dostępność serwerów zależy od
lokalizacji postującego (czyli pośrednio od numeru IP).
4. Na FAQ wyraźnie pisze, że dostępność może ulec zmianie.

Zaznaczam, przy okazji, że nie korzystam z 0-20... ale mój provider
jest podpięty pod TPNET.

Pozdrawiam,
Przemysław Płaskowicki
przepla_at_polbox.com albo przepla_at_kki.net.pl
(UIN 13313592)